Jurnal Ilmiah Ekonomi dan Manajemen
Vol. 2 No. 6 (2024): JURNAL ILMIAH EKONOMI DAN MANAJEMEN (JIEM)

PENGARUH LOKASI DAN STRATEGI PEMASARAN TERHADAP PENJUALAN BAKSO BAKAR JUMBO ANTUM ARSYA DI JL.TEMPULING MEDAN, SUMATERA UTARA

Asshifa Nazila Aridzki (Unknown)
Fitriyani Dalimunthe (Unknown)
Muhammad Zikri Alshaufi (Unknown)
Zainarti Zainarti (Unknown)



Article Info

Publish Date
20 Jun 2024

Abstract

This study aims to analyze the effect of location and marketing strategy on the sales of Bakso Bakar Jumbo Antum Arsya. With a quantitative and qualitative approach, this research identifies key factors that influence sales success. Data was collected through customer surveys, interviews with management, and social media analysis. The results show that a strategic location and the implementation of effective marketing strategies significantly increase sales. The findings provide insights for culinary entrepreneurs in growing their business. Translated with DeepL.com (free version).

Copyrights © 2024






Journal Info

Abbrev

jiem

Publisher

Subject

Other

Description

JURNAL ILMIAH EKONOMI DAN MANAJEMEN (JIEM) berfokus pada penerbitan artikel berkualitas tinggi yang didedikasikan untuk semua aspek penelitian, masalah, dan perkembangan terbaru di bidang Ilmu Manajemen. Topik dalam Jurnal ini berkaitan dengan aspek apapun dari manajemen, namun tidak terbatas pada ...