This study aims to develop a curriculum design for Christian Religious Education (PAK) for young adults based on digital technology to increase their involvement in faith learning. Using a literature study method, this study examines relevant academic literature in designing a flexible and effective curriculum. The results of the study indicate that the application of technology in the PAK curriculum allows for more interactive learning, increases accessibility, and strengthens congregational involvement. The implementation of this design is expected to support the church in building a generation that has a strong theological understanding and is relevant to the development of the times.ABSTRAKPenelitian ini bertujuan untuk mengembangkan desain kurikulum Pendidikan Agama Kristen (PAK) bagi dewasa muda berbasis teknologi digital guna meningkatkan keterlibatan mereka dalam pembelajaran iman. Dengan menggunakan metode studi kepustakaan, penelitian ini mengkaji literatur akademik yang relevan dalam mendesain kurikulum yang fleksibel dan efektif. Hasil penelitian menunjukkan bahwa penerapan teknologi dalam kurikulum PAK memungkinkan pembelajaran yang lebih interaktif, meningkatkan aksesibilitas, dan memperkuat keterlibatan jemaat. Implementasi desain ini diharapkan dapat mendukung gereja dalam membangun generasi yang memiliki pemahaman teologis yang kuat serta relevan dengan perkembangan zaman.
Copyrights © 2025