The market interest and demand for the coffee shop industry in South Tangerang continues to grow. Comprehensive business planning for the Warung Kopi 182 business is an effective way to plan development strategies as the growth of interest, variety and uniqueness of the coffee shop industry.. The main objective of this business plan study is to analyze the prospects of Warung Kopi 182 using qualitative observational research and literature studies. The technique for testing the validity of the data uses the observation method of business analysis, interview and documentation. The results of the analysis from this research form the basis for planning strategies for all aspects of the business that will be used to survive and face competition. Based on the analysis of the data obtained, Warung Kopi 182 has high potential to develop in the South Tangerang market. By prioritizing key aspects namely target markets, new product development, marketing and development strategies that include new product innovation and market expansion. This business planning study is a practical guide and support for optimizing business aspects and achieving sustainable business growth in South Tangerang. Abstrak Minat dan permintaan pasar industri kedai kopi di Tangerang Selatan terus berkembang. Perencanaan bisnis yang komprehensif terhadap bisnis Warung Kopi 182 adalah jalan yang efektif untuk merencanakan strategi pengembangan seiring bertumbuhnya minat, variasi dan keunikan industri kedai kopi. Tujuan utama dari studi perencanaan bisnis ini adalah untuk menganalisa prospek Warung Kopi 182 dengan menggunakan jenis penelitian kualitatif dan studi pustaka. Teknik untuk menguji validitas data dengan menggunakan metode observasi analisa bisnis, hasil wawancara dan dokumentasi. Hasil analisis dari penelitian ini membentuk dasar perencanaan strategi dari seluruh aspek bisnis yang akan digunakan untuk bertahan dan menghadapi persaingan. Berdasarkan analisis data yang didapat, Warung Kopi 182 memiliki potensi tinggi untuk berkembang di pasar Tangerang Selatan. Mengutamakan aspek kunci yaitu target pasar, pengembangan produk, strategi pemasaran serta strategi pengembangan yang mencakup inovasi produk baru dan perluasan pasar. Studi perencanaan bisnis ini menjadi panduan serta penopang praktis untuk mengoptimalkan aspek bisnis serta mencapai pertumbuhan bisnis berkelanjutan di Tangerang Selatan.
Copyrights © 2024