Abdimas Pedagogi: Jurnal Ilmiah Pengabdian kepada Masyarakat
Vol 1, No 1 (2017)

PELATIHAN MENULISAN ARTIKEL ILMIAH BAGI GURU SEKOLAH DASAR DAN TAMAN KANAK-KANAK KECAMATAN TAJINAN KABUPATEN MALANG

Aisyah, Eny Nur (Unknown)
Mahanani, Putri (Unknown)



Article Info

Publish Date
28 Nov 2017

Abstract

Abstract: Professional ability that must be owned by one of them is writing skill. Teachers generally have difficulty in improving professional and academic skills in authorship, because teachers do not yet have sufficient scientific insights and skills to write scientific articles. The purpose of this activity is to improve the competence of teachers in the field of authorship of scientific articles. The methods used are lectures, frequently asked questions, discussions, and counseling services. The results obtained show that the trainee’s teachers have had the skills to write scientific articles and produce scientific articles that deserve to be published in scientific journals.Keywords: article writing, teacher, elementary school, kindergartenAbstrak: Kemampuan profesional yang harus dimiliki guru salah satunya adalah kemampuan menulis artikel. Guru pada umumnya mengalami kesulitan dalam meningkatkan kemampuan profesional dan akademik dalam bidang kepenulisan, karena para guru belum memiliki wawasan karya ilmiah dan keterampilan yang memadai untuk menulis artikel ilmiah. Tujuan kegiatan ini adalah meningkatkan kompetensi guru dalam bidang kepenulisan artikel ilmiah. Metode yang digunakan adalah ceramah, tanya jawab, diskusi, dan layanan bimbingan. Hasil yang diperoleh menunjukkan bahwa guru peserta pelatihan telah memiliki keterampilan menulis artikel ilmiah serta menghasilkan produk artikel ilmiah yang layak diterbitkan di jurnal ilmiah.Kata kunci: menulis artikel, guru, sekolah dasar, taman kanak-kanak

Copyrights © 2017






Journal Info

Abbrev

pedagogi

Publisher

Subject

Education

Description

Articles in Press (AIPs) are documents in Abdimas Pedagogi: Jurnal Ilmiah Pengabdian kepada Masyarakat that have been accepted for publication but which have not been formally published, and will not yet have the complete volume/issue/page ...