Abstract: This study investigates the impact of using picture and picture models based on rotary wheel media on expository composing skills among fifth-grade students at SDN Gedangan. Employing a pre-experimental quantitative research design with a one-group pretest-posttest approach, data were collected from 25 students through documentation and tests. Results indicate a significant improvement in students' expository writing skills post-intervention, with 72% of students achieving completeness compared to 48% in pretest. The average posttest score increased from 70.6 to 81.36. The findings suggest that incorporating picture and picture models can effectively enhance expository writing skills, with implications for primary education curriculum development and teaching practices. Abstrak: Penelitian ini menyelidiki dampak penggunaan model picture and picture berbasis media roda putar terhadap kemampuan menulis ekspositoris siswa kelas V SDN Gedangan. Menggunakan desain penelitian kuantitatif pra-eksperimental dengan pendekatan pretest-posttest satu kelompok, data dikumpulkan dari 25 siswa melalui dokumentasi dan tes. Hasil penelitian menunjukkan adanya peningkatan yang signifikan dalam keterampilan menulis ekspositoris siswa setelah intervensi, dengan 72% siswa mencapai ketuntasan dibandingkan dengan 48% pada pretest. Nilai rata-rata posttest meningkat dari 70,6 menjadi 81,36. Temuan ini menunjukkan bahwa menggabungkan model picture and picture dapat secara efektif meningkatkan kemampuan menulis ekspositori, dengan implikasi untuk pengembangan kurikulum pendidikan dasar dan praktik pengajaran.
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2025