FENOMENA: Journal of Social Science
Vol 12 No 2 (2013): FENOMENA: Journal of the Social Sciences

English Learning Style and Strategies Preferences by Students of Nashrullah Islamic Boarding School Jember

Indrayani, Ninuk (Unknown)



Article Info

Publish Date
13 Oct 2013

Abstract

In this research on English learning styles and strategies, the researcher focuses on two key variables: learning style as a general approach in language learning, and learning strategies as specific behaviors or opinions employed by individual learners to enhance their language skills. The analysis reveals that the preferred learning style among students at Nashrullah Islamic Boarding School is visual. Consequently, their favored learning strategies also align with activities involving visual engagement. Thus, it can be concluded that students' learning styles influence their learning outcomes through the activities and strategies they adopt. Dalam penelitian tentang gaya dan strategi belajar bahasa Inggris ini, peneliti memfokuskan pada dua variabel kunci, yaitu gaya belajar yang merupakan pendekatan umum dalam pembelajaran bahasa, dan strategi belajar yang merupakan perilaku atau pendapat khusus yang dilakukan oleh masing-masing pembelajar untuk meningkatkan kemampuan bahasanya. Dari hasil analisis, diketahui bahwa gaya belajar yang lebih disukai oleh mahasiswa yang tinggal di Pondok Pesantren Nashrullah adalah model visual. Sehingga, strategi belajar yang lebih mereka sukai juga mengarah pada aktivitas-aktivitas yang berhubungan dengan penggunaan penglibatan visual mereka. Maka dapat disimpulkan bahwa gaya belajar mahasiswa memengaruhi hasil belajar mereka melalui aktivitas dan strategi belajar yang mereka lakukan.

Copyrights © 2013






Journal Info

Abbrev

fenomena

Publisher

Subject

Social Sciences

Description

Aims, Focus And Scope A. Aims: FENOMENA is a leading peer-reviewed and open-access journal, which publishes scholarly works of researchers and scholars from around the world and specializes in the Social Sciences. The journal also has a strong interest in the scientific development of theory that is ...