Jurnal Infinity
Vol 4, No 2 (2015): Volume 4 Number 2, Infinity

PEMBELAJARAN ICARE (INRODUCTION, CONNECT, APPLY, REFLECT, EXTEND) DALAM TUTORIAL ONLINE UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH MATEMATIS MAHASISWA UT

Yumiati Yumiati (Pendidikan Matematika Universitas Terbuka)
Endang Wahyuningrum (Pendidikan Matematika Universitas Terbuka)



Article Info

Publish Date
18 Jul 2015

Abstract

ABSTRAK Makalah ini membahas tentang penerapan model pembelajaran ICARE (inroduction, connect, apply, reflect, dan extend) dalam tutorial online untuk meningkatkan kemampuan pemecahan masalah matematis mahasiswa program studi pendidikan matematika Universitas Terbuka (UT). Tutorial online merupakan layanan bantuan belajar berbasis TIK yang disediakan UT sebagai salah satu bentuk bantuan belajar sistem pendidikan jarak jauh. Melalui kajian pustaka dipaparkan bagaimana ICARE dijastifikasi sebagai model pembelajaran yang dapat membuat pembelajaran e-learning efektif meningkatkan kemampuan pemecahan masalah matematisKata Kunci : Kemampuan pemecahan masalah matematis, pembelajaran ICARE.  ABSTRACT This paper discusses the application of ICARE (inroduction, connect, apply, reflect, and extend) learning models in the online tutorials to improve mathematical problem-solving abilities of students of mathematics education courses Universitas Terbuka (UT). Online tutorial is based learning support services information and communication technology provided UT as one form of learning support system of distance education. Through literature review described how ICARE justified as a learning model that can create e-learning effectively to improve mathematical problem-solving abilities.Keywords: Mathematical problem-solveing abilities, ICARE learning models.  

Copyrights © 2015






Journal Info

Abbrev

infinity

Publisher

Subject

Education

Description

Infinity Journal published by STKIP Siliwangi Bandung (IKIP Siliwangi) and Indonesian Mathematics Educators' Society (IMES) publishes original research or theoretical papers about teaching and learning in a mathematics education study program on current science ...