This study was motivated by the lack of research on instilling discipline character values among 5th grade elementary school students, although this has a significant impact on children's character development. The purpose of this study was to develop a story e-book that can instill discipline values in students. The method used was research and development with the ADDIE model, involving students as participants in product trials. Data were collected through questionnaires to measure the acceptability of the e-book. The results showed that the e-book was well received, with an acceptance percentage reaching 83%. This finding suggests that the use of interactive media in learning can increase student interest and help them understand the importance of discipline. This study concludes that the development of e-books is effective in instilling discipline character.Penelitian ini dilatarbelakangi oleh kurangnya penelitian mengenai penanaman nilai karakter disiplin di kalangan siswa kelas 5 SD, meskipun hal ini memiliki dampak signifikan terhadap perkembangan karakter anak. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengembangkan e-book cerita yang dapat menanamkan nilai disiplin pada siswa. Metode yang digunakan adalah penelitian dan pengembangan dengan model ADDIE, melibatkan siswa sebagai partisipan dalam uji coba produk. Data dikumpulkan melalui angket untuk mengukur keberterimaan e-book. Hasil penelitian menunjukkan bahwa e-book tersebut diterima dengan baik, dengan persentase keberterimaan mencapai 83%. Temuan ini menunjukkan bahwa penggunaan media interaktif dalam pembelajaran dapat meningkatkan minat siswa dan membantu mereka memahami pentingnya disiplin. Penelitian ini menyimpulkan bahwa pengembangan e-book efektif dalam menanamkan karakter disiplin
Copyrights © 2025