Abstract: Good numeracy skills are essential for elementary school students because it helps them think independently and develop useful skills in everyday life. This study aims to determine how effectively the ELPSA learning model assisted by the Wordwall application improves students' numeracy literacy skills. This research uses a pre-experimental quantitative method with one group pretest post-test design. The sample used a purposive sampling technique. The data analysis technique with the effect size test obtained a result of 3.61 and is included in the very high criteria, which means that the use of the ELPSA learning model assisted by Wordwall application is very effective in improving students' numeracy literacy skills. Abstrak: Kemampuan numerasi yang baik sangat penting bagi siswa sekolah dasar karena membantu mereka berpikir mandiri dan mengembangkan berbagai keterampilan yang berguna dalam kehidupan sehari-hari. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui seberapa efektif model pembelajaran ELPSA berbantuan aplikasi wordwall dalam meningkatkan kemampuan literasi numerasi siswa. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif pre-experimental dengan bentuk one group pretest posttest design. Sebanyak 24 siswa dari kelas V menjadi sampel penelitian menggunakan teknik purposive sampling. Teknik analisis data dengan uji effect size didapatkan hasil sebesar 3,61 dan termasuk dalam kriteria sangat tinggi yang artinya penggunaan model pembelajaran ELPSA berbantuan aplikasi wordwall sangat efektif dalam meningkatkan kemampuan literasi numerasi siswa.
Copyrights © 2025