Abstract: The Teaching Campus is one (of eight) Learning Campus activity programs launched by the Ministry of Education, Culture, Research and Technology (Kemendikbud Ristek). The research method uses qualitative methods. The population came from students from the Jambi University Educational Administration study program from Class 5 Teaching Campus alumni. Using interview techniques. The results of this research illustrate that Education Administration students understand that campuses teach government programs with a contribution to implementing mandatory programs related to literacy, numeracy and technology adaptation. One of the obstacles to teaching campuses is the internal understanding of the school that houses the Teaching Campus.Key Words: Educational Administration, Literacy, Numeracy, Digital AdaptationAbstrak: Kampus Mengajar merupakan salah satu (dari delapan) program kegiatan Kampus Belajar yang dicanangkan oleh Kementrian Pendidikan, Kebudayaan, Riset, dan Teknologi (Kemendikbud Ristek). Metode penelitian menggunakan metode kualitatif. Populasi berasal dari Mahasiswa program studi Administrasi Pendidikan Universitas Jambi dari alumni Kampus Mengajar Angkatan 5. Menggunakan Teknik wawancara. Dari hasil penelitian tersebut menggambarkan bahwa mahasiswa Admistrasi Pendidikan memahami bahwa kampus mengajar program pemerintah dengan kontribusi menjalankan program wajib yang berkaitan dengan literasi, numerasi dan adaptasi teknologi. Hambatan dari kampus mengajar salah satunya yaitu dalam hal pemahaman internal dari sekolah yang menampung Kampus Mengajar.Kata Kunci: Administrasi Pendidikan, Literasi, Numerasi, Adaptasi Digital
Copyrights © 2024