Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol 3, No 3: MARET 2018

Pengembangan Pieces Card Game pada Pembelajaran Tema Perkembangan Teknologi untuk Kelas III SD

Auliya Amiroh (Pendidikan Dasar Pascasarjana Universitas Negeri Malang)
Suharjo Suharjo (Pendidikan Dasar Pascasarjana Universitas Negeri Malang)
I Made Suardana (Pendidikan Dasar Pascasarjana Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
01 Mar 2018

Abstract

This study aims to develop pieces card game on the theme of technological development for class III SD. This research and development use Borg & Gall development model. This research uses three schools as sample, that is SDN Mojolangu as small group test, SDN Blimbing 1 and 3 as field test. Each school used two classes, 1 control class and 1 experimental class. Analysis of product effectiveness developed using t test. The results of this research and development are: (1) the game card game product gets the criteria deserve, (2) there is difference of test result of difference of control and experiment class with significant level less than 0.05.Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan pieces card game pada tema perkembangan teknologi untuk kelas III SD. Penelitian dan pengembangan ini menggunakan model pengembangan Borg & Gall. Penelitian ini menggunakan tiga sekolah sebagai sampel, yaitu SDN Mojolangu sebagai uji kelompok kecil, SDN Blimbing 1 dan 3 sebagai uji lapangan. Setiap sekolah digunakan dua kelas, 1 kelas kontrol dan 1 kelas eksperimen. Analisis efektivitas produk yang dikembangkan menggunakan uji t. Hasil penelitian dan pengembangan ini antara lain: (1) produk pieces card game mendapat kriteria layak, (2) terdapat perbedaan hasil uji beda kelas kontrol dan ekperimen dengan taraf signifikan lebih kecil dari 0.05.

Copyrights © 2018






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...