Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol 2, No 10: Oktober 2017

PENERAPAN INSTRUMEN ASESMEN AUTENTIK MATEMATIKA ASPEK KOGNITIF DAN KETERAMPILAN BAGI SISWA KELAS IV SD

Siti Chusnia (Pendidikan Dasar Pascasarjana Universitas Negeri Malang)
Cholis Sa’dijah (Pendidikan Dasar Pascasarjana Universitas Negeri Malang)
Titik Harsiati (Pendidikan Dasar Pascasarjana Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
01 Oct 2017

Abstract

The purpose of this research is result an activity authentic mathematical assessment instrumentcognitive aspects and skills for fourth grade students of SD. The results of this study indicate that the instrumen of authentic math assessment cognitive aspects and skills for fourth grade students of SD has high scor so that it can be applied for assessment in Primary School class IV. Application assessment instrument cognitive aspects is dusty ten test story mathematical and one skills is make webbing for fourth grade students of SD.Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui hasil penerapan instrumen asesmen autentik matematika aspek kognitif dan keterampilan bagi siswa kelas IV SD. Hasil dari penerapan instrumen asesmen autentik matematika aspek kognitif dan keterampilan bagi siswa kelas IV SD menghasilkan nilai yang sangat tinggi sehingga bisa diaplikasikan untuk penerapan di sekolah SD kelas IV. Penerapan instrumen asesmen yang harus dikerjakan siswa untuk aspek kognitif yaitu mengerjakan 10 soal cerita dan satu aspek keterampilan siswa membuat anyaman di sekolah SD kelas IV.

Copyrights © 2017






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...