The aimed of the present study is to describe the development of the dictioned app ads in Youtube,and its learning design for junior high school students. The method used was qualitative descriptive method. Data analysis technique in this research was videos analysis.The results of dictioned apps ads on Youtube publication October-November 2017. In order to depict themain diction denotative or konotatif, the researchers used object exposure. The overall use of both methods provide a complete picture of dictioned ads on Youtube. Based on the above findings, the researcher has successfully designed a learning that targeting the purpose of learning so that the students are able to understand the character as one of the elements of dictioned. Tujuan penelitian ini untuk mendeskripsikan diksi iklan aplikasi di Youtube publikasi Oktober-November 2017 serta implikasinya di SMP. Metode yang digunakan adalah metode deskriptif kualitatif. Teknik analisis data dalam penelitian ini adalah analisis video. Hasil penelitian ini menunjukan diksi iklan aplikasi di Youtube publikasi Oktober-November 2017. Di dalam menentukan diksi iklan denotative atau konotatif, peneliti menggunakan pemaparan objek yakni, teknik langsung dan tidak langsung. Keduanya digunakan untuk memberikan gambaran mengenai diksi iklan di Youtube. Berdasarkan pendapat diatas, peneliti telah membuat rancangan pembelajaran untuk tujuan pembelajaran pada siswa, agar siswa dapat mengetahui watak sebagai salah satu unsur pembangun diksi.Kata kunci: diksi, iklan, bahan ajar.
Copyrights © 2018