Jurnal Pembelajaran Fisika
Vol 5, No 5 (2017): Jurnal Pembelajaran Fisika

Pengembangan Modul Mobile Learning Berbasis Android Pada Materi Fluida Statis

Jerry Roby Meilana (Universitas Lampung)
I Dewa Putu Nyeneng (Unknown)
Wayan Suana (Unknown)



Article Info

Publish Date
09 Oct 2017

Abstract

This study aims to produce learning modules android-based mobile learning the interesting, easy, useful and effective for use as a supplement to learning physics. The method used are research and development using ADDIE development model. The study involved a class XI student of SMAN 1 Purbolinggo IPA1 in East Lampung. The validity of the data obtained from test design and phisyc contents, practitioners test, and test the readability using a questionnaire. The results from testied the attractiveness of the design experts obtained a score of 3.70, 3.00 test phisyc contents, practitioners test of 3.00, while the attractiveness of the readability test of 3.31, 3.33 and usefulness 3.53 ease. According to the research done, it can be concluded that the quality of the product development is very interesting, easy, useful to be used as a supplement learning.Penelitian ini bertujuan untuk menghasilkan produk pembelajaran modul mobile learning berbasis android yang menarik, mudah, bermanfaat dan efektif untuk digunakan sebagai suplemen pembelajaran fisika. Metode penelitian yang digunakan adalah research and development dengan menggunakan model pengembangan ADDIE. Penelitian ini melibatkan siswa kelas XI IPA1 di SMAN 1 Purbolinggo Lampung Timur. Data kevalidan yang diperoleh dari uji ahli desain dan materi, uji praktisi, dan uji keterbacaan menggunakan angket. Hasil dari uji ahli desain diperoleh skor kemenarikan 3,70, uji ahli materi 3,00, uji praktisi 3,00, sedangkan uji keterbacaan kemenarikan 3,31, kemudahan 3,33 dan kebermanfaatan 3,53. Berdasarkan hasil penelitian yang dilakukan maka dapat disimpulkan bahwa kualitas dari produk pengembangan sangat menarik, mudah, bermanfaat untuk digunakan sebagai suplemen pembelajaran.Kata Kunci: android, fluida statis, mobile learning, modul pembelajaran

Copyrights © 2017






Journal Info

Abbrev

JPF

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pembelajaran Fisika (p-ISSN: 2302-0105, e-ISSN: 2684-9828) is a media publication for researchers, lecturers, teachers, educational practitioners, and students, related to issues of physics teaching and learning innovation which include: 1. Assessment including formative, summative, ...