Abstract: The purpose of this research is to apply STAD-Problem Solving model to improve student’s learning process and student achievement mathematics. This type of research is classroom action research (CAR). The characteristic of classroom action research (CAR) is a cyclic research. Each cycle is completed with cooperative learning strategy model STAD-Problem Solving, with the subject matter is integers (mathematics). The subject of this research is the fourth grader of SD Muhammadiyah 8 Dau Malang. The result of this research is cooperative learning model STAD-Problem Solving can improve process quality and student achievement.Abstrak: Tujuan penelitian ini adalah menerapkan model STAD-Problem Solving untuk meningkatkan proses dan hasil belajar matematika siswa. Jenis penelitian ini adalah Penelitian Tindakan Kelas (PTK). Ciri penelitian Penelitian Tindakan Kelas (PTK) adalah penelitian yang bersiklus. Setiap siklus dilakukan pembelajaran dengan strategi pembelajaran kooperatif model STAD-Problem Solving dengan materi pelajaran Bilangan Bulat. Subyek penelitian adalah siswa Kelas IV SD Muhammadiyah 8 Dau Malang. Hasil penelitian ini adalah pembelajaran kooperatif model STAD-Problem Solving dapat meningkatkan kualitas proses dan hasil belajar siswa.
Copyrights © 2017