Pedagogi: Jurnal Pendidikan Dasar
Vol 5, No 14 (2017): Jurnal Pedagogi

Hubungan Lingkungan Belajar Sekolah Dengan Prestasi Belajar Siswa Kelas IV

Anggi Dwi Septiani (PGSD)
Een Yayah Haenilah (PGSD)
Maman Surahman (PGSD)



Article Info

Publish Date
04 Aug 2017

Abstract

The problems of this study were (1) the students' learning achievement was low; (2) the students' learning environment was not good. The aim of this study was to find out the positive correlation between the school environmental study and the students' learning achievement. Research method used in this study was quantitative research design and research type used was correlation. Questionnaire used in collecting the data. The result of this research showed that there was a positive correlation between students' reading interest and students' learning achievement with rcounted was 0.6665 greater than rtable 0.297Masalah dalam penelitian ini adalah prestasi belajar siswa yang rendah dan lingkungan belajar siswa yang kurang baik. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui hubungan yang positif antara lingkungan belajar sekolah dengan prestasi belajar. Metode penelitian dalam penelitian ini adalah korelasi dan dengan data kuantitatif. Teknik pengumpulan data menggunakan angket. Hasil penelitian ini menyimpulkan terdapat hubungan yang positif antara minat baca dengan prestasi belajar dengan rhitung sebesar 0,6665 lebih besar daripada rtabel yaitu sebesar 0,297.Kata kunci: lingkungan belajar sekolah, prestasi belajar, tematik.

Copyrights © 2017






Journal Info

Abbrev

pgsd

Publisher

Subject

Education

Description

Pedagogi: Jurnal Pendidikan Dasar is an academic journal that published all the studies in the areas of education, learning, teaching, curriculum development, learning environments, teacher education, educational technology, educational developments from various types of research such as surveys, ...