Pedagogi: Jurnal Pendidikan Dasar
Vol 6, No 12 (2018): Jurnal Pedagogi

Perbedaan Hasil Belajar Peserta Didik Pembelajaran Tema 4 Setelah diterapkan Media Visual

Fitriyani Fitriyani (PGSD)
Herpratiwi Herpratiwi (PGSD)
Sugiman Sugiman (PGSD)



Article Info

Publish Date
30 Jul 2018

Abstract

The problem of this research was the low results of students learning outcomes of second grade. The purpose of the research was to analyze the defference on student learning outcomes in thematic learning theme 4 at the second grade after using visual media of SDN 03 Kartaraharja. The method used in the research was experimental research using  one group pretest posttest design and date collection was tested using 20 multiple-choice questionnaires. The results showed that posttest higher of pretest is 4,7493 after using visual media.   Masalah penelitian ini adalah masih rendahnya hasil belajar peserta didik kelas II. Tujuan penelitian untuk menganalisis perbedaan hasil belajar peserta didik kelas II pembelajaran tema 4 setelah diterapkan media visual di SD Negeri 03 Kartaraharja. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah penelitian eksperimen dengan menggunakan one group pretest posttest design, dan cara pengumpulan data menggunakan tes dengan instrumen tes soal pilihan ganda sebanyak 20 butir soal. Hasil Penelitian menunjukkan bahwa nilai posttest lebih tinggi daripada nilai pretest yaitu sebesar 4,7493 setelah pembelajaran dengan media visual.Kata kunci: hasil belajar,media visual, pembelajaran tematik.

Copyrights © 2018






Journal Info

Abbrev

pgsd

Publisher

Subject

Education

Description

Pedagogi: Jurnal Pendidikan Dasar is an academic journal that published all the studies in the areas of education, learning, teaching, curriculum development, learning environments, teacher education, educational technology, educational developments from various types of research such as surveys, ...