The purpose of this study is to determine the effect of the use of SAVI learning model on mathematics learning outcomes. The research was done by the low learning result of the students' mathematics in the fourth grade of SDN 3 Metro Pusat. This research method is the non-equivalent control group design with the type of research that is experimental research. Technique of collecting data is done by test technique and student response questionnaire. Quantitative data analysis techniques. The results showed that there is a positive and significant influence on the SAVI learning model of mathematics learning outcomes of fourth grade students of SDN 3 Metro Pusat. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh penggunaan model pembelajaran SAVI terhadap hasil belajar matematika. Penelitian dilatar belakangi oleh rendahnya hasil belajar matematika siswa kelas IV SDN 3 Metro Pusat. Metode penelitian ini adalah the non equivalent control group design dengan jenis penelitian yaitu penelitian eksperimen. Teknik pengumpulan data dilakukan dengan teknik tes dan angket respon siswa. Teknik analisis data dengan kuantitatif. Hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat pengaruh yang positif dan signifikan pada model pembelajaran SAVI terhadap hasil belajar matematika siswa kelas IV SDN 3 Metro Pusat.Kata kunci : hasil belajar, matematika, somatis auditori visual intelektual
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2017