Abstract: This study aims to Know Teachers’ teaching Preparation Teaching Economics in Implementing Curriculum 2013 at SMA Negeri in the district Ogan Ilir, correlating to the preparation in the form of an annual program, the semester program, Syllabus, RPP (Lesson Plan), media / props, LKS (Student Worksheet), Task Sheet, Sheets of research, and Textbook prepared by the Economics teachers in the district of Ogan Ilir on the basis of the 2013 curriculum. This study is a qualitative research, and the data collection techniques used here is in the form of interview techniques and documentation. Interview data is used to determine the ability of teachers to understand the preparations made in accordance with the 2013 curriculum. Interviews were conducted in three meetings on economics teachers at SMA in the district of Ogan Ilir and documentation of data is used to support the interview data. Overall, Data on the interview show that the result is "good", while the data showing the result of the documentation 88% put into good category. The conclusions of this study evaluation of teaching economics teacher preparation curriculum by 2013 has been classified as "good ". There is also the suggestion from this study teachers are expected to prepare more mature again on the provision of technology-based media and textbooks and improving competence in curriculum implementation in 2013 for the purpose of education can be achieved and the support by the Government in this case the local education office at Ogan Ilir can be the facilitate the application of 2013 curriculum at SMA of Ogan Ilir district and has a program that can support in achieving the educational goals.Abstrak: Penelitian ini bertujuan Untuk Mengetahui Persiapan Mengajar Guru Ekonomi dalam Menerapkan Kurikulum 2013 di SMANegeri Se-Ogan Ilir. Berhubungan dengan persiapan yang berupa program tahunan, program semester, Silabus, RPP (Rencana Pelaksanaan Pembelajaran), media/alat peraga,LKS (Lembar Kerja Siswa), Lembar Tugas, Lembar Peniliaan dan Buku Teks yang dipersiapkan guru ekonomi SMA Negeri Se-Ogan Ilir berdasarkan pada Kurikulum 2013. Penelitian ini merupakan penelitian kualitatif, Teknik pengumpulan data yang digunakan berupa teknik wawancara dan dokumentasi. Data wawancara digunakan untuk mengetahui kemampuan guru dalam memahami persiapan-persiapan yang dibuat sesuai dengan kurikulum 2013. Wawancara dilakukan dalam tiga kali pertemuan pada guru ekonomi SMA Negeri Se-Ogan Ilir serta data dokumentasi digunakan sebagai pendukung data hasil wawancara. Secara keseluruhan Data hasil wawancara menunjukan hasil yang “cukup”sedangkan data hasil dokumentasi yang menunjukan 88% kategori “sangat baik” pada persiapan yang dibuat dalam pembelajaran berdasarkan kurikulum 2013. Simpulan dari penelitian ini evaluasi persiapan mengajar guru ekonomi berdasarkan kurikulum 2013 sudah tergolong “baik”. Ada pun saran dari penelitian ini guru diharapkan dapat mempersiapkan lebih matang lagi tentang penyediaan media yang berbasis teknologi maupun bukuteks serta menigkatkan kompetensi dalam penerapan kurikulum 2013 agar tujuan pendidikan dapat tercapai dan dukungan oleh Pemerintah dalam hal ini Dinas pendidikan dikabupaten ogan Ilir dapat menja difasilitator dalam penerapan kurikulum 2013 di SMA Negeri Se-Ogan Ilir serta memiliki program yang dapat mendukung dalam mencapai tujuan pendidikan
Copyrights © 2015