cover
Contact Name
-
Contact Email
-
Phone
-
Journal Mail Official
timpublikasi@gunadarma.ac.id
Editorial Address
Jl. Margonda Raya 100 Depok, Jawa Barat, Indonesia
Location
Kota depok,
Jawa barat
INDONESIA
UG Journal
Published by Universitas Gunadarma
ISSN : 19784783     EISSN : -     DOI : -
UG Jurnal merupakan kumpulan jurnal penelitian dari semua fakultas yang ditulis oleh Dosen dan Mahasiswa Universitas Gunadarma. UG Jurnal terbit tiap sebulan sekali dan tiap bulannya memuat jurnal dari berbagai fakultas.
Arjuna Subject : Umum - Umum
Articles 6 Documents
Search results for , issue "Vol 15, No 4 (2021)" : 6 Documents clear
PENGARUH METODE PEMBAYARAN DAN MUDAHNYA TRANSKASI TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN DI ZALORA ONLINE SHOPPING Handayani, Handayani
UG Journal Vol 15, No 4 (2021)
Publisher : Universitas Gunadarma

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Saat ini, masyarakat mulai banyak yang melakukan trasaksi pembeliansecara online, tidak seperti sebelumnya mereka membeli barang dengan cara langsung mendatangi toko. Transaksi Online shopping menyediakan berbagai metode pembayaran, sehingga mernudahkan pembeli untuk bertransaksi. Berbeda dengan pembelian offline, pembeli harus mengunjungi tempat dimana barang-barang di perdagangkan. Metr›de pembayarannyapun tidak beragarn. Metode pembayaran di online shop dirancang untuk mempermudah pembayaran. Metode pembayaran inipun disukai oleh konsumen, bisa transfer melalui bank yang disediakan, Cash on Delivery atau COD dimana metode ini adalah salah satu metode pembayaran yang dilakukan dalam bisnis online dimana pembeli melakukan pembayaran kepada penjual pada saat barang diterima, pembayran dengan menggunakan kartu kredit, biasanya dilakukan dengan cara mengisi data tertentu dari konsumen secara lengkap, yang terakhir metode pembayaran dengan menggunakan fiture my wallet, fitur ini memang sengaja disediakan oleh zalora untuk mempermudah pelanggan dalam melakukan pembayaran. Berbelanja di Zalora Online shoping membuat kita semakin mudah melakukan transaksi dan kegiatan berbelanjapun bisa dilakukan dengan singkat tanpa menghabiskan waktu dan tenaga. Karena kernudahan inilah membuat online shopping ini banyak dirninati. Tujuan dari penelitian adalah untuk rnengetahui pengaruh metode pembayaran dan mudahnya transaksi terhadap keputusan pembelian pada zalora online shopping Pada penulisan ini penulis menggunakan data yang diolah sendiri yaitu data primer. Kesimpulan yang bias diambil dari penelitian ini adalah metode pembayaran dan mudahnya transaksi mempengaruhi keputusan pembelian Pada Zalora Online shopping.
PEMBUATAN WEBSITE INFORMASI KOLAM PEMANCINGAN SWADAYA Indriani, Devi
UG Journal Vol 15, No 4 (2021)
Publisher : Universitas Gunadarma

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Pesatnya perkembangan teknologi membuat para pengusaha kolam pemancingan memikirkan bagaimana memanfaatkan perkembangan teknologi saat ini, agar usahanya dapat dipahami dan diminati oleh banyak orang, serta meningkatkan daya saingnya dengan pesaing yang memiliki usaha yang sama. Pembuatan website Informasi Kolam Pemancingan Swadaya ini Menggunakan PHP Dan MySQL bertujuan untuk meningkatkan kualitas pelayanan usaha kolam Pemancingan Swadaya terhadap konsumen dan meningkatkan daya saing terhadap pengusaha yang memiliki usaha yang sama. Metode yang digunakan dalam penelitian ini menggunakan metode SDLC (System Development Life Cycle) yang terdiri dari tahap analisa, perancangan, implementasi, dan uji coba aplikasi. Pada tahap analisis, data yang dikumpulkan berupa gambar dan informasi kolam pemancingan tersebut, yang bersumber dari buku, jurnal, internet dan menyiapkan prangkat apa saja yang digunakan untuk pembuatan website ini. Pada tahap perancangan ini dengan membuat gambaran website menggunakan Unified Modeling Language (UML), membuat rancangan desain web, membuat rancangan struktur navigasi, tampilan dari web, dan membuat desain dari database. Pada tahap implementasi ini, website dibuat dengan menggunakan bahasa pemrograman PHP untuk input data dan HTML untuk membuat kerangka dari aplikasi ini,dengan MySQL sebagai database, SublimeText 3 untuk menulis kode program, XAMPP untuk localhost, web browser untuk menjalankan aplikasi dan CSS digunakan untuk mengatur tampilan yang ditulis menggunakan bahasa pemrograman HTML. Pada tahap uji coba, website ini akan dijalankan didalam beberapa web browser pada laptop untuk mengetahui website ini berjalan dengan baik atau tidak. Hasil daripenelitian ini yaitu untuk memberikan informasi mengenai kolam, jadwal, dan kontak/lokasi kepada konsumen serta dapat melakukan pendaftaran lomba secara online tanpa harus datang ke lokasi kolam pemancingan swadaya.
ANALYSIS OF TRANSLATION METHODS USED IN ENGLISH IDIOM TRANSLATIONS INTO INDONESIAN IN INSTAGRAM CAPTIONS OF CRISTIANO RONALDO Sari, Wati Purnama
UG Journal Vol 15, No 4 (2021)
Publisher : Universitas Gunadarma

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

This research aims at (1) finding out the types of English idioms in Christiano Ronaldo’s Instagram Captions, (2) finding out the most employed translation method in translating English idioms into its Indonesian translation using Newmark’s translation methods theory. This research is a type of qualitative research, because the researcher uses the textual data. The results of the research are from 25 data analyzed, the English idioms existed in Christiano Ronaldo’s Instagram captions are Fixed statement (16 data), Cliché (7 data), and Proverb (2 data). The translation method used are Communicative translation (14 data), Literal translation (8 data), and Word-for-word translation (3 data). There are 3 types of English idioms appeared in Christiano Ronaldo’s Instagram captions namely, Fixed statements, Cliché, and Proverb. Then, the most translation method used for translating those idioms is Communicative translation method. Through this research results we can see that in translating English idioms, the feature of “see translation” in Instagram captions uses Communicative translation method. It is used in order to have an adequate understanding and readable translation for the Instagram users about the English idioms’ meaning of SL to TL. So, Instagram users in TL can understand the information of SL better.
THE USE OF MOBILE-ASSISTED LANGUAGE LEARNING APPLICATION IN PRONUNCIATION TRAINING Fatimah, Siti
UG Journal Vol 15, No 4 (2021)
Publisher : Universitas Gunadarma

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Pronunciation is one of the most important things to master when it comes to Second Language Acquisition (SLA). Nowadays, mobile-assisted language learning (MALL) applications have been emerging. Learners can practice at the reach of their fingertips through the use of their own mobile devices. This study aims to investigate whether the existing mobile-assisted language learning application (ELSA Speak) is effective to help EFL learners train and improve their pronunciations. This study also seeks to know the most difficult sounds to pronounce by Indonesian EFL learners and highlights learners’ thoughts on the application itself including the ease of use, the clarity of pronunciation models by native speakers, as well as the strength and weaknesses of the application. 15 EFL learner participants were involved in this study. They were asked to do a pretest before using the application. The participants then practiced their pronunciation on their own using this application for a week. A post-test was conducted to know their pronunciation progress. They were also given a questionnaire to examine their perceptions of the application. The results show that the mobile-assisted language learning application ELSA speak is quite effective to help learners train and improve their pronunciation. This application is also easily operated and has a lot of features that help learners train their pronunciation easily. Thus, it supports distance language education (DLE). The most difficult English sounds to pronounce according to the participants are Ɵ, t, f, v, tʃ, e, æ, ð, and d, with Ɵ and t as the majority. Lastly, despite being considered as a helpful and convenient pronunciation training application, some things need to be improved, such as the need for Indonesian translation on the words provided to enrich learners’ vocabulary at the same time.Keywords: Pronunciation, Pronunciation Training App,
IMPROVING STUDENTS’ PRONUNCIATION THROUGH ENGLISH SONG Wulandari, Dian
UG Journal Vol 15, No 4 (2021)
Publisher : Universitas Gunadarma

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Some teachers do not teach pronunciation very well in their class. The more frequently teach reading and grammar than pronunciation. Therefore, students’ ability in pronouncing the words is still low and they feel difficult to pronounce the words given by the teacher. It makes the students feel afraid of making mistakes in pronouncing the words. It happens because the students do not have any habit in learning pronunciation in their class and they are not interested of learning pronunciation. The objective of this research is to improve students’ pronunciation ability by using English song media. English songs can be used by English teachers to teach pronunciation in every level. This research uses classroom action research. It was conducted in three cycles and each cycle has four steps; planning, acting, observing, and reflecting. The data gained from observation and students’ score test of pronunciation. The researcher took a class consists of thirty students with three cycles. The result showed that there is improvement in students’ test scores after the researcher conduct three cycles of research. The result was taken from students’ scores in pronunciation. It showed that teaching pronunciation by using English songs is very effective in the teaching-learning process
HUBUNGAN ANTARA MINAT MEMBACA DENGAN PRESTASI BELAJAR SISWA PADA MATA PELAJARAN BAHASA INDONESIA KELAS X DI SMK CYBER MEDIA JAKARTA SELATAN Harianto, Bambang
UG Journal Vol 15, No 4 (2021)
Publisher : Universitas Gunadarma

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar

Abstract

Hubungan Antara Minat Membaca dengan Prestasi Belajar Siswa pada Mata Pelajaran Bahasa Indonesia Kelas X di SMK Cyber Media Jakarta Selatan”,penulis mencoba memaparkan tentantang Program Studi, Pendidikan Ekonomi, disekolah Tinggi Keguruan dan Ilmu Pendidikan (STKIP) Purnama, Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui seberapa besar Hubungan Antara Minat Membaca dengan Prestasi Belajar Siswa pada Mata Pelajaran Bahasa Indonesia Kelas X di SMK Cyber Media Jakarta Selatan.Tujuan penelitian ini berguna bagi kalangan pendidikan pada umumnya dan bagi penulis khususnya serta para guru guna mencari tujuan pembelajaran yang efektif. Adapun tujuan penelitian pada penulisan skripsi ini adalah: Untuk mengetahui apakah terdapat Hubungan Minat Membaca dengan Prestasi Belajar Siswa pada Mata Pelajaran Bahasa Indonesia Kelas X di SMK Cyber Media Jakarta Selatan

Page 1 of 1 | Total Record : 6


Filter by Year

2021 2021


Filter By Issues
All Issue Vol 19, No 5 (2025) Vol 18, No 6 (2024) Vol 18, No 2 (2024) Vol 17, No 7 (2023) Vol 17, No 6 (2023) Vol 17, No 5 (2023) Vol 17, No 4 (2023) Vol 17, No 3 (2023) Vol 17, No 2 (2023) Vol 17, No 1 (2023) Vol 16, No 12 (2022) Vol 16, No 11 (2022) Vol 16, No 10 (2022) Vol 13, No 11 (2019) Vol 12, No 12 (2018) Vol 16, No 9 (2022) Vol 16, No 8 (2022) Vol 16, No 7 (2022) Vol 16, No 6 (2022) Vol 16, No 5 (2022) Vol 16, No 4 (2022) Vol 16, No 3 (2022) Vol 16, No 2 (2022) Vol 16, No 1 (2022) Vol 13, No 4 (2019) Vol 15, No 12 (2021) Vol 15, No 11 (2021) Vol 15, No 10 (2021) Vol 15, No 9 (2021) Vol 15, No 8 (2021) Vol 15, No 7 (2021) Vol 15, No 6 (2021) Vol 15, No 5 (2021) Vol 15, No 4 (2021) Vol 15, No 3 (2021) Vol 15, No 2 (2021) Vol 15, No 1 (2021) Vol 14, No 12 (2020) Vol 14, No 11 (2020) Vol 14, No 10 (2020) Vol 14, No 9 (2020) Vol 14, No 8 (2020) Vol 14, No 7 (2020) Vol 14, No 6 (2020) Vol 14, No 5 (2020) Vol 14, No 4 (2020) Vol 14, No 3 (2020) Vol 14, No 2 (2020) Vol 14, No 1 (2020) Vol 13, No 12 (2019) Vol 13, No 9 (2019) Vol 12, No 8 (2018) Vol 10, No 12 (2016) Vol 10, No 3 (2016) Vol 9, No 9 (2015) Vol 9, No 5 (2015) Vol 8, No 6 (2014) Vol 8, No 5 (2014) Vol 8, No 4 (2014) Vol 8, No 3 (2014) Vol 8, No 2 (2014) Vol 8, No 1 (2014) Vol 7, No 11 (2013) Vol 7, No 9 (2013) Vol 7, No 8 (2013) Vol 7, No 7 (2013) Vol 7, No 6 (2013) Vol 7, No 5 (2013) Vol 7, No 4 (2013) Vol 7, No 3 (2013) Vol 7, No 2 (2013) Vol 7, No 1 (2013) Vol 6, No 12 (2012) Vol 6, No 11 (2012) Vol 6, No 10 (2012) Vol 6, No 9 (2012) Vol 6, No 6 (2012) Vol 6, No 5 (2012) Vol 6, No 4 (2012) Vol 6, No 2 (2012) Vol 6, No 1 (2012) Vol 1, No 1 (2000) More Issue