cover
Contact Name
Masduki Asbari
Contact Email
agozpor@gmail.com
Phone
+628111700111
Journal Mail Official
agozpor@gmail.com
Editorial Address
JUPETRA (Jurnal Pendidikan Transformatif) e-ISSN:2963-3176 Jl. Masjid Al Barokah, Ciapus Panongan, Kec. Panongan, Kab. Tangerang 15710 YAYASAN AYA SOPHIA INDONESIA SK Kemenkumham AHU-0002715.AH.01.04 Tahun 2019 Akta Pendirian No. 05 Tgl. 20 Februari 2019 Notaris EVA KURNIASIH, SH., M.Kn Tangerang - Indonesia Phone : +628111700111, +628119741010, +6289523381039
Location
Kab. tangerang,
Banten
INDONESIA
Jurnal Pendidikan Transformatif
ISSN : -     EISSN : 29633176     DOI : https://doi.org/10.9000/jupetra
Jupetra- Jurnal Pendidikan Transformatif (e-ISSN:2963-3176) adalah Jurnal jurnal peer-review yang diterbitkan oleh YAYASAN AYA SOPHIA INDONESIA pada tahun 2022. Kami menerbitkan makalah penelitian asli, artikel review dan studi kasus berfokus pada pengembangan ilmu pengetahuan, pendidikan dan kemanusiaan, tidak terbatas pada pembelajaran, pengajaran, dan pengembangan kurikulum. Jupetra akan diterbitkan dua kali setahun pada bulan Februari dan Agustus. Para editor menyambut baik kiriman makalah yang menjelaskan penelitian teoretis dan eksperimental terbaru terkait dengan: (1) Artikel teoretis; (2) Studi empiris; (3) Studi kasus; (4) Tinjauan Pustaka. Bidang /Topik: Semua topik harus relevan dengan isu-isu yang dihadapi oleh industri pendidikan, pemerintah, dan masyarakat di dunia. Topik berbasis luas dapat dicakup oleh bidang pengetahuan berikut: • Bidang penelitian pendidikan dalam pengajaran • Pembelajaran dan pengajaran • Pengembangan kurikulum • Lingkungan belajar • Pendidikan guru • Teknologi pendidikan • Pengembangan pendidikan • Kemanusiaan.
Articles 1 Documents
Search results for , issue "Vol. 4 No. 5 (2025): Oktober 2025" : 1 Documents clear
The Influence of Environment and Work Motivation on The Availability of Teachers as Educators in Public Schools in Surabaya Fitria, Annisa Zaenab Nur; Louisa , Felicia Chyntia; Puspita, Vera Widianti; Siahaya, Vernando Yehezkiel
Jurnal Pendidikan Transformatif Vol. 4 No. 5 (2025): Oktober 2025
Publisher : Yayasan Aya Sophia Indonesia

Show Abstract | Download Original | Original Source | Check in Google Scholar | DOI: 10.9000/jupetra.v4i5.2216

Abstract

The shortage and uneven distribution of teachers in public schools remains a problem in various regions of Indonesia, including the city of Surabaya. This study aims to explore how the work environment and motivation influence the availability of teachers as educators in public schools. Using a mixed-methods approach, the researcher conducted in-depth interviews with three teachers at SDN 1 Kalijudan Surabaya, one of the schools facing a shortage of teaching staff, with only 13 teachers aged between 40 - 60 years old. The data was analyzed to identify patterns related to teachers' perceptions, challenges, and motivations. The findings indicate that an unsupportive work environment, such as a high student-teacher ratio, increases the workload on teachers. This study concludes that the work environment and work motivation are important factors influencing teachers' presence and commitment.

Page 1 of 1 | Total Record : 1