Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran (JINOTEP) Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran
Vol 5, No 1 (2018)

Pengaruh Social Learning Network Terhadap Motivasi dan Hasil Belajar Siswa

Athoillah, Mohammad Bariksah (Unknown)
Sulton, Sulton (Unknown)
Sulthoni, Sulthoni (Unknown)



Article Info

Publish Date
22 Mar 2019

Abstract

Abstract: The purpose of this study to know the influence of the use of social learning network to motivation and student learning outcomes. This research uses quasi experimental research method using posttest only control group design. Hypothetical test of research using t-test and T2 test. Result of hypothesis test The t-test of learning motivation obtained by Thitung -5,187 with Sig value. 0,000 (<0,05), conclusion H0 rejected and H1 accepted. Result of hypothesis test The t-test of learning result obtained by Thitung -2,950 with Sig value. 0,005 (<0,05), conclusion H0 rejected and H1 accepted. Result of hypothesis T2 test obtained value of F 1,307 with value of Sig. 0,000 (<0,05), conclusion H0 rejected and H1 accepted.Abstrak: Tujuan dari penelitian ini mengetahui pengaruh penggunaan social learning network terhadap motivasi dan hasil belajar siswa. Penelitian ini menggunakan metode penelitian eksperimen semu dengan menggunakan desain posttest only control group. Uji Hipotesis penelitian menggunakan uji-t serta uji T2. Hasil uji hipotesis Uji-t motivasi belajar diperoleh Thitung -5,187 dengan nilai Sig. 0,000 (<0,05), kesimpulannya H0 ditolak dan H1 diterima. Hasil uji hipotesis Uji-t hasil belajar diperoleh Thitung -2,950 dengan nilai Sig. 0,005 (<0,05), kesimpulannya H0 ditolak dan H1 diterima. Hasil uji hipotesis T2 diperoleh nilai F 1,307 dengan nilai Sig. 0,000 (<0,05), kesimpulannya H0 ditolak dan H1 diterima.

Copyrights © 2018






Journal Info

Abbrev

jinotep

Publisher

Subject

Humanities Computer Science & IT Education Social Sciences

Description

JINOTEP (Jurnal Inovasi dan Teknologi Pembelajaran): Kajian dan Riset Dalam Teknologi Pembelajaran is a journal in the field of educational technology that contains literature review, action research, case study research, and empirical findings in scientific disciplines of educational ...