Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 4, No 12 (2015): Desember 2015

PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA DALAM PEMBELAJARAN MATEMATIKA MENGGUNAKAN MEDIA POHON BILANGAN DI SEKOLAH DASAR

Lafu, Oktaviana (Unknown)
Margiati, K. Y. (Unknown)
Halidjah, Siti (Unknown)



Article Info

Publish Date
15 Dec 2015

Abstract

Abstrak: Penelitian ini bertujuaan untuk meningkatkan hasil belajar siswa kelas II Sekolah Dasar Negeri 02 Sekendal dalam pembelajaran Matematika. Metode yang digunakan adalah metode deskriptif. Teknik pengumpulan data yang digunakan adalah observasi langsung, pencermatan dokumen dan dokumen hasil belajar. Pada siklus I siswa yang tuntas 5 orang siswa dari 10 orang siswa atau presentase ketuntasan sebesar 50% dan yang belum mencapai ketuntasan 50% dengan nilai rata-rata 76,00. Pada siklus II terdapat peningkatan hasil belajar  dengan ketuntasan 100%, nilai rata-rata 96,00 di kategorikan sangat baik.   Kata Kunci: Pembelajaran Matematika, Media Pohon Bilangan   Abstract: This research aims to improve the learning outcomes of students in grade two public elementary schools 02 Sekendal in mathematics. The method used is descriptive method. Data collection techniques used are direct observation, scrutiny of documents and documents learning outcomes. In the first cycle students who completed five students from ten students or completeness percentage of 50% and yet achieve mastery of 50% with an average value of 67,00. In two cycles there is an increasing mastery of learning outcomes by 100%, the average value of 96,00 categorized very well. Keywords: Mathematics, Media Tree Numbers

Copyrights © 2015






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...