Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 5, No 10 (2016): Oktober 2016

PENGEMBANGAN MULTIMEDIA PEMBELAJARANUNTUKPEROLEHANBELAJAR KONSEP VOLUME BANGUN RUANGPADA SISWA KELAS VI

Susilo, Juli (Unknown)
Umar, Syahwani (Unknown)
Suratman, Dede (Unknown)



Article Info

Publish Date
10 Oct 2016

Abstract

Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk membantu para pebelajarsekolah dasar negeri 6 untuk memahami tentang konsep volume bangun ruang dengan menggunakanmedia pembelajaran yang berbentuk multimedia learning. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode penelitian pengembangan.Teknik pengumpulan data yaitu teknik observasi, wawancara, dan dokumentasi.Alat pengumpul data adalah lembar observasi, pedoman observasi, pedoman wawancara, angket, dan dokumen.Pengelolaan data dilakukan dengan menggunakan analisis deskirptif kualitatif.Hasil penelitian ini menunjukan bahwa media pembelajaran bisa membantu memberikan pemahaman kepada para pebelajar.   Kata Kunci:Multimedia Pembelajaran, Bangun Ruang.   Abstrak:This study aims to help the sixth stateelementry school learners to understand the concept of solid geometry volum using instructional media in the form of multimedialearning equipment. The method used in this research is the development of research methods. Data collection techniques are observation, interview, and documentation. Data collector is observation sheet, guidelines for observation, interview, questionnaire, and documents. Data management is done by using qualitative analysis deskirptif. These results indicate that learning media can help provide understanding learners.   Keywords:Multimedia Learning, Geometry.

Copyrights © 2016






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...