Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 4, No 12 (2015): Desember 2015

PENINGKATAN KEMAMPUAN MEMBACA PERMULAAN MENGGUNAKAN MEDIA KARTU HURUF DI KELAS 1/B SEKOLAH DASAR

Suparlan, . (Unknown)
Halidjah, Siti (Unknown)
Kresnadi, Hery (Unknown)



Article Info

Publish Date
14 Dec 2015

Abstract

Abstrak : Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan penggunaan media kartu dalam pembelajaran yang dapat meningkatkan kemampuan membaca permulaan siswa kelas I/b Sekolah Dasar Negeri No. 06 Peniti Kecamatan Sekadau Hilir. Metode yang digunakan adalah metode tindakan kelas. terdapat peningkatkan kualitas pembelajaran. Berdasarkan pengamatan siklus I hasil belajar siswa sudah mengalami peningkatan dari 6,50 meningkat menjadi 6,78, kemudian dari 7,40 meningkat menjadi 7,44 pada siklus II. Dari 25 orang siswa yang memperoleh nilai KKM di atas  60 sebanyak 13 orang siswa atau sama dengan  72,15 %, 2 orang siswa memperoleh nilai sesuai KKM atau 11,1 %,sedangkan 3 orang siswa atau 16,65 % masih dibawah KKM. Dengan demikian skor rata-rata kemampuan membaca siswa pada siklus I dan II dikategorikan sedang.   Kata Kunci : Kemampuan Membaca, Media Kartu Huruf   Abstract : The purpose of this study is to describe the use of the media card in the learning that can improve the ability to read the beginning No. 6 Peniti Kecamatan Sekadau Hilir. The methode used is a method of increasing the class.there is a increase in the quality of learning. Based on observations of the cycle I the results of student learning experlence an increase of 6,50 increased to 6,78, then 7,40 increased to 7,40 on cycle II of the 25 student who scored above 60 KKM as many as 13 people student or equal to 72,15%, 2 student acquire appropriate KKM or11,1%, while 3 student or 16,65% still under KKM. Thus an average score of student ?reading ability in cycles I and II crassed medium.   Keywords: Literacy , Media Card Letter  

Copyrights © 2015






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...