Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 5, No 4 (2016): April 2016

PENGARUH KETERAMPILAN INTERPERSONAL TERHADAP KELANCARAN TUGAS KELOMPOK PADA MATA KULIAH KEWIRAUSAHAAN DI UNIVERSITAS TANJUNGPURA

Yuliana, . (Unknown)
Syahrudin, Husni (Unknown)
., Okianna (Unknown)



Article Info

Publish Date
25 Apr 2016

Abstract

Abstrak: Tujuan dari penelitian ini secara umum untuk mengetahui pengaruh keterampilan interpersonal terhadap kelancaran tugas kelompok pada mahasiswa pendidikan ekonomi angkatan tahun 2014 di Universitas Tanjungpura. Metode yang digunakan adalah metode asosiatif, dengan menggunakan angket, wawancara dan dokumentasi. Keterampilan interpersonal mahasiswa pendidikan ekonomi angkatan tahun 2014 berada dalam kategori cukup baik dengan hasil persentase indikator terbesar sebanyak 63%. Kelancaran tugas kelompok pada mata kuliah kewirausahaan mahasiswa pendidikan ekonomi angkatan tahun 2014 juga berada dalam rentang cukup baik dengan jumlah persentase indikator terbesar sebanyak 77%. Terdapat pengaruh yang positif antara keterampilan interpersonal dengan kelancaran tugas kelompok pada mata kuliah kewirausahaan mahasiswa pendidikan ekonomi angkatan tahun 2014 sebesar 14,1%. Hal tersebut ditunjukkan dengan formulasi Y = 2,062 + 0,372X.   Kata Kunci: Keterampilan Interpersonal, Kelancaran Tugas Kelompok Abstract: Generally, the aim of this study is to find out the effect of interpersonal skill to the fluency activity of students group work assignments on Economic education study program students year 2014 at Tanjungpura University. This study used associative method, which is using questionnaires, interviews, and documentary technique. Te result shown that studentsinterpersonal skill is categorised as good to average with the precentage of 63%. The fluency activity of students group work assignments are as well as in the range of good to average, which is about 77%. As the result, there is positive effect between interpersonal skill and the fluency activity of students group work assignmentswith the precentage 14,1%. As shown in the formula that Y= 2,062 + 0,372X.   Keywords: Interpersonal Skill, Fluency Activity Of Students Group Work Assignmentswith

Copyrights © 2016






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...