Jurnal Pendidikan Humaniora
Vol 6, No 3: September 2018

Demotivating Factors in Learning English: Students’ Perceptions

Lutfiyan Khusyabaroh (Azet Language Center)
Utami Widiati (English Language Teaching-Universitas Negeri Malang)
Mirjam Anugerahwati (English Language Teaching-Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
11 Oct 2018

Abstract

Abstract: Students’ demotivation is an area which is not widely reached from studies. It is essential to revover the students’ demotivation factors in learning English. 240 ninth grade of junior high schools students were taken part. There were four factors of demotivation, they were seen from teacher, classmates, text books and activities, and students’ characteristics aspects.Key Words: students’ demotivation, learning English, perceptionsAbstrak: Demotivasi siswa merupakan topik yang belum begitu tersentuh oleh penelitian. Oleh karena itu, penting untuk menguak penyebab demotivasi siswa dalam belajar bahasa Inggris. Ada 240 siswa yang bersedia menjadi sampel penelitian ini. Hasil penelitian menemukan empat faktor demotivasi siswa, yaitu aspek giri, teman sekelas, buku pelajaran dan kegiatan, dan karakteristik siswa.Kata kunci: demotivasi siswa, belajar bahasa Inggris, persepsi

Copyrights © 2018






Journal Info

Abbrev

JPH

Publisher

Subject

Arts Humanities Education

Description

Jurnal Pendidikan Humaniora (JPH) terbit 4 (empat) kali setahun pada bulan Maret, Juni, September, dan Desember, berisi artikel-artikel tentang pendidikan humaniora baik ditulis dalam bahasa Indonesia maupun asing. Artikel yang dimuat berupa hasil penelitian dan hasil pemikiran. Jurnal Pendidikan ...