Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol 4, No 3: MARET 2019

Media Pembelajaran Bulutangkis dalam Bentuk Multimedia Interaktif pada Mahasiswa

Frendy Anang Pratama (Pendidikan Olahraga Universitas Negeri Malang)
Wasis Djoko Dwiyogo (Pendidikan Olahraga Universitas Negeri Malang)
Supriyadi Supriyadi (Pendidikan Olahraga Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
30 Mar 2019

Abstract

Abstract: This research was aimed to develop teaching materials for badminton material in the form of interactive multimedia. The results of the badminton expert validation showed a percentage of 91.89%, learning experts showed a percentage of 89.58% and the results of media expert validation showed a percentage of 87.80%. With the results of the validation, the product is feasible to be tested. Furthermore, for product trials, the percentage of small group trials was 90.10% and the percentage of large group trials was 91.15%.Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan bahan pembelajaran untuk materi bulutangkis ke dalam bentuk multimedia interaktif. Hasil validasi ahli bulutangkis menunjukkan persentase sebesar 91,89%, ahli pembelajaran menunjukkan persentase sebesar 89,58% dan hasil validasi ahli media menunjukkan persentase sebesar 87,80%. Dengan hasil validasi tersebut maka produk layak untuk diujicobakan. Selanjutnya, untuk uji coba produk, persentase ujicoba kelompok kecil sebesar 90,10% dan persentase ujicoba kelompok besar sebesar 91,15%.

Copyrights © 2019






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...