Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 3, No 4 (2014): April 2014

PENINGKATAN PEMBELAJARAN MATEMATIKA DENGAN MENGGUNAKAN MEDIA ICT SISWA KELAS VI SDN 4 NANGA PINOH

F34210308, Helni (Unknown)
R, Marmawi (Unknown)
., Kaswari (Unknown)



Article Info

Publish Date
07 Apr 2014

Abstract

Abstrak: Meningkatkan Pembelajaran Matematika Pada Materi Operasi Hitung Campuran Bilangan Bulat Dengan Menggunakan Media ICT Siswa Kelas VI SDN 4 Nanga Pinoh Kabupaten Melawi. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui peningkatan pembelajaran matematika siswa kelas VI SDN 4 Nanga Pinoh Kabupaten Melawi. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif dengan bentuk penelitiannya adalah penelitian Tindakan Kelas . Sampel dalam penelitian ini adalah siswa kelas VI yang berjumlah 26 orang. Berdasarkan hasil analisis data menunjukkan bahwa ketuntasan belajar siswa pada siklus I 69,23% dan pada siklus II 88,46%. Hal ini menunjukkan dengan menggunakan media ICT dapat meningkatkan pembelajaran matematika siswa. Kata Kunci: Pembelajaran matematika, operasi hitung campuran bilangan bulat, media ICT. Abstract: Improving Mathematics LearningIn Material Operation Count Mixed Integer Using ICT Media Sixth Grade Students of SDN4 Nanga Pinoh Melawi. This study aims to determine the improvement of mathematicsteachingsixth gradestudentsof SDN 4 Nanga Pinoh Melawi district. The method usedis descriptive methode toforma Class Action research is researchby applying . The sample class VI was 26 people. Based on the results of data analysis show that mastery learning students in the first cycle 69.23% and 88.46% in the second cycle.This suggestsusing ICT media can enhancestudents'learning of mathematics. Keywords: Learning mathematics, a mixture of integer arithmetic operations, ICT media.

Copyrights © 2014






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...