Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 4, No 4 (2015): April 2015

PERAN KEPALA SEKOLAH SEBAGAI INOVATOR DALAM MENINGKATKAN DISIPLIN KERJA GURU SEKOLAH DASAR

Mahyuddin, . (Unknown)
., Aunurrahman (Unknown)
., M. Thamrin (Unknown)



Article Info

Publish Date
01 Apr 2015

Abstract

  Abstrak: Tujuan penelitian adalah untuk mendapatkan kejelasan terhadap peran kepala sekolah sebagai inovator dalam meningkatkan disiplin kerja guru di SD Negeri.01 Nanga Pinoh Kabupaten Melawi. Penelitian ini merupakan penelitian deskriptif dengan menggunakan pendekatan kualitaitf.  Subjek penelitian adalah Kepala Sekolah, Komite Sekolah, dan Guru SDN 01 Nanga Pinoh . Hasil penelitian menunjukan bahwa: Kepala sekolah telah mampu  mencari dan menemukan gagasan baru serta melaksankannya dalam upaya meningkatkan disiplin guru, dengan menerapkan sistem mitra kerja, keterbukaan, kekeluargaan, pendekatan individual, dan  membuat suasana kerja menyenangkan, serta mampu mengatasi kendala yang timbul dari perubahan-perubahan yang telah dilakukannya Kata Kunci: Peran Kepala Sekolah, Inovator, Disiplin Kerja Abstract: Research target is to get the clarity to headmaser role as inovator in improving disicipline work the teacher of elementary school of 01 Nanga Pinoh of regency Melawi. This research is descriptive study with a qualitative approach. Subject of research is the principal, school committees, and all teachers SDN 01 Nanga Pinoh some twenty two people. The research result showed that: The principals was able to seeking and finding new ideasthen implement to improvement of teachers discipline, using partnership principal, openness system, familiarity, individual approach, and create a pleasant working atmosphere,was able tocope with the constrains that arise of the changes carried out by the Principals.   Keywords : Role of the Principal, Innovators, Work Discipline  

Copyrights © 2015






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...