Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 2, No 9 (2013): September 2013

MENINGKATKAN HASIL BELAJAR MATEMATIKA TENTANG PECAHAN DENGAN MENGGUNAKAN MEDIA GAMBAR SISWA KELAS III SD/MI

Kurniawati, Winda (Unknown)
., Zainuddin (Unknown)
Kresnadi, Hery (Unknown)



Article Info

Publish Date
12 Sep 2013

Abstract

Abstrak : Penggunaan Media Gambar untuk Meningkatkan Hasil Belajar Pada Pembelajaran Matematika. Penelitian ini bertujuan untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Dengan Menggunakan Media Gambar Pada Pembelajaran Matematika Tentang Pecahan. Metode penelitian yang digunakan adalah Metode Deskriptif dengan jenis Penelitian yaitu Penelitian Tindakan Kelas. Selama penerapan Penelitian Tindakan Kelas (PTK) Persentase Ketuntasan pada siklus 1 adalah 53,8 siswa yang telah tuntas belajar sesuai KKM yang telah ditentukan kemudian Persentase tersebut mengalami peningkatan yangisignifikan pada siklus ke 2 yaitu 96,5. Hal ini menunjukan bahwa dengan Menggunakan Media Gambar dapat digunakan untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Pada Pembelajaran Matematika. Kata Kunci : Media gambar, hasil belajar, matematika Abstract: Use of Media Images to Improve Learning Outcomes In Mathematics Learning. This study aims to Increase Student Learning Outcomes Using Media Images On Mathematics Learning About Smithers. The method used is descriptive methods to study the types of classroom action research. During the implementation of Classroom Action Research (CAR) in cycle 1 Percent completeness is 53.8 students who have completed the study as per KKM has been determined then the percentage has increased to 2 yangisignifikan the cycle is 96.5. This shows that the image can be used Using Media to Improve Student Learning Outcomes In Mathematics Learning. Keywords: Media images, learning, math

Copyrights © 2013






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...