Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 3, No 6 (2014): Juni 2014

PENGARUH IKLIM BELAJAR YANG KONDUSIF TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA MATA PELAJARAN IPS TERPADU DI SMP

Gandra Irawan, Oskar (Unknown)
., Parijo (Unknown)
., Aminuyati (Unknown)



Article Info

Publish Date
11 Jun 2014

Abstract

Abstract:  The problem in this study is " Creation Effects of Climate Learning How Supportive Of Student Results Integrated Social Subjects A Junior High School Eighth Grade 2 Noyan Kab . Sanggau " . The purpose of this study was to determine the effect of climate Creation Supportive Learning Against Student Results Integrated Social Subjects . The method used is descriptive , qualitative form . The subjects were teachers . Techniques and tools of data collection using the direct communication techniques, direct observation techniques , documentary studies . From the research that the creation of learning climate conducive to student learning outcomes Integrated social studies class VIII A 2 Noyan Junior High School District. Sanggau goes well . Creation of a conducive learning climate in this study is that teachers do service learning class VIII A Integrated IPS SMP 2 Noyan Kab . Sanggau to students , such as : the development of service learning , student management and physical management   Keywords: Creation of Learning Climate   Abstrak: Masalah dalam penelitian ini adalah “Bagaimanakah Pengaruh Penciptaan Iklim Belajar Yang Kondusif Terhadap Hasil Belajar Siswa Mata Pelajaran IPS Terpadu Kelas VIII A SMP Negeri 2 Noyan Kab. Sanggau”. Tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui Pengaruh Penciptaan Iklim Belajar Yang Kondusif Terhadap Hasil Belajar Siswa Mata Pelajaran IPS Terpadu. Metode penelitian yang digunakan adalah deskriptif, berbentuk kualitatif. Subjek penelitian ini adalah guru. Teknik dan alat pengumpulan data menggunakan teknik komunikasi langsung, teknik observasi langsung, studi dokumenter. Dari hasil penelitian bahwa penciptaan iklim belajar yang kondusif terhadap hasil belajar siswa mata pelajaran IPS Terpadu kelas VIII A SMP Negeri 2 Noyan Kab. Sanggau berjalan dengan baik. Penciptaan iklim belajar yang kondusif dalam penelitian ini adalah layanan belajar yang dilakukan guru IPS Terpadu kelas VIII A SMP Negeri 2 Noyan Kab. Sanggau kepada siswa, seperti: pengembangan layanan belajar, pengelolaan siswa dan pengeololaan fisik. Kata Kunci : Penciptaan Iklim Belajar

Copyrights © 2014






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...