Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 4, No 11 (2015): Nopember 2015

PENGARUH MOTIVASI OLEH GURU TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA MATA PELAJARAN EKONOMI MADRASAH ALIYAH

Hakim, Arif Rahman (Unknown)
Gejik, Bambang (Unknown)
Syahrudin, Husni (Unknown)



Article Info

Publish Date
11 Nov 2015

Abstract

Abstrak : Skripsi ini berjudul Pengaruh Motivasi Oleh Guru Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Ekonomi Kelas X Madrasah Aliyah madrasah Darul Hidayah Kabupaten Kubu Raya. Metode penelitian yang digunakan Deskriftif, bentuk penelitian adalah studi hubungan. Populasi yang digunakan dalam penelitian ini adalah siswa kelas X Aliyah Madrasah Darul Hidayah Kabupaten Kubu Raya berjumlah 33 orang. Dari hasil penelitian menunjukan bahwa terdapat pengaruh antara variabel bebas (X) terhadap variabel terikat (Y) dalam persamaan Y= -19,183+0,636X dan uji hipotesis uji t hitung > t table atau 7,576 > 1,692. Besarnya pengaruh variabel bebas (X) terhadap variabel terikat (Y) dari hasil uji koefisien determinasi dengan SPSS 16 adalah sebesar 6,49% atau 65%. Kata kunci : Motivasi Oleh Guru, Hasil Belajar This thesis entitled Influence of Motivation by Teachers to the Student Results Currency In Economy Class X madrasa Darul Hidayah Madrasah Aliyah Kubu Raya. The method used descriptive form of research is the study of the relationship. The population used in this study were students of class X Darul Hidayah Madrasah Aliyah Kubu Raya numbered 33 people. The results showed that there is influence between independent variable (X) to the dependent variable (Y) in the equation Y = -19.183 + 0,636X and test hypothesis t> t table or 7.576> 1.692. The magnitude of the effect of the independent variable (X) to the dependent variable (Y) from coefficient determination test with SPSS 16 is 6.49%, or 65%. Keywords : Motivation By Teachers, Learning Outcomes  

Copyrights © 2015






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...