Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 4, No 4 (2015): April 2015

UPAYA PENINGKATAN HASIL BELAJAR ROLL BELAKANG MELALUI MEDIA PAPAN MIRING PADA SISWA DI SDN

Efendy, Massur (Unknown)
Simanjuntak, Victor G. (Unknown)
Atiq, Ahmad (Unknown)



Article Info

Publish Date
17 Apr 2015

Abstract

Abstrak: Permasalahan dalam penelitian ini adalah Bagi kebanyakan siswa materi guling belakang merupakan materi yang susah dipelajari, sehingga hasil belajar untuk materi guling belakang masih dibawah Kriteria Ketuntasan Minimal. Tujuan penelitian dalam penelitian ini adalah untuk mengetahui peningkatan roll belakang melalui media papan miring pada siswa kelas IV SD Negeri 4 Nyatang Kabupaten Melawi. Bentuk penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah Penelitian Tindakan Kelas dengan sampel yang digunakan sebanyak 27 orang. penerapan metode pembelajaran media papan miring terbukti dapat meningkatkan hasil belajar roll belakang. Hal ini terbukti dengan adanya peningkatan hasil belajar roll belakang yang cukup baik, yaitu pada siklus I dengan nilai rata-rata 73.38, jadi peningkatannya sebesar 17,40%. Sedangkan nilai rata-rata pada siklus II adalah 82.87, jadi peningkatannya sebesar 32,59%. yang dilakukan oleh guru dalam meningkatkan Roll belakang telah direncanakan dengan baik sehingga dapat membuat siswa aktif karena didukung oleh adanya motivasi dalam melakukan pembelajaran media papan miring.   Kata Kunci: Hasil Belajar, Roll Belakang, Media Papan Miring   Abstract: About problem in this research is For Many material student roll behind constitute cumbersome material studied, so studying result for material to roll behind still under Minimal thoroughness Criterion. To the effect research in observational it is subject to be know roll's step-up the back via board media coves on student brazes IV. SD Country 4 Nyatang Melawi's Regencies. Observational form that is utilized in this research is Observational Action braze with sample that is utilized as much 27 person. implement methodics board media learning evident oblique can increase roll's studying result behind. It is evident by marks sense result step-up study roll back that passably, which is on i. cycle with average value 73. 38 , so step-up it as big as 17,40%. Meanwhile average value on cycle II. is 82. 87 , so step-up it as big as 32,59%. one that did by teacher in increase Roll back was plotted with every consideration so can make active student because supported by marks sense motivation in do board media learning coves.   Keywords: Learned result, Roll is Back, Board media Coves  

Copyrights © 2015






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...