Jurnal Educhild : Pendidikan dan Sosial
Vol 7, No 1 (2018)

KEMAMPUAN ABSTRAKSI ANAK USIA DINI MENGENAI TOPIK ASTRONOMI DENGAN MEDIA BIG BOOK

Andalusia Neneng Permatasari (Univeritas Islam Bandung)
Dinar Nur Inten (Univeritas Islam Bandung)
Dewi Mulyani (Univeritas Islam Bandung)



Article Info

Publish Date
03 Apr 2018

Abstract

Studi literatur ini mengkaji kemampuan abstraksi anak usia dini mengenai topik astronomidengan media big book. Melalui penggunaan media big book, anak usia dini dengan mudahmampu menciptakan bentuk tiruan, menggambarkan dengan tepat, dan menangkap esensidari sebuah pesan. Hasil kajian literatur ini menggambarkan bahwa media big book memberikankemudahan bagi anak usia dini dalam mengabstraksi dunia astronomi. Oleh karena itu, mediabig book tepat menjadi salah satu pilihan untuk digunakan dalam mengembangkan kemampuanabstraksi anak usia dini mengenai topik astronomi.This literature study examines the ability of early childhood abstraction on astronomical topicswith big book media. Through the use of big book media, early childhood is easily able to createartificial forms, describe precisely, and capture the essence of a message. The results of thisliterature review illustrates that the big book media provides convenience for early childhood inabstracting the world of astronomy. Therefore, the big book media is rightly an option to be usedin developing early childhood abstraction abilities on astronomical topics. 

Copyrights © 2018






Journal Info

Abbrev

JPSBE

Publisher

Subject

Education Social Sciences Other

Description

The Educhild Journal accepts articles about the following studies: 1. Social science education 2. Mathematics education in 3. Language education 4. Science education 5. Arts and culture education 6. Citizenship education 7. Religious education 8. Sports education 9. Learning and teaching 10. ...