Edunesia : jurnal Ilmiah Pendidikan
Vol. 1 No. 3 (2020)

Meningkatkan Kreativitas Menggambar Menggunakan Media Finger Painting Pada Anak Kelompok B Paud Gentaralia Desa Jambat Akar Kecamatan Semidang Alas Maras Kabupaten Seluma

Mimpira Haryono (UNIVED Bengkulu)
Yuni Harlina (BAN PAUD dan PNF Provinsi Bengkulu)



Article Info

Publish Date
01 Nov 2020

Abstract

Abstract: The purpose of this research is to know the Children’s drawing creativity by use Finger painting media in group B paud Gentaralia village Jambat akar Kec. Semidang Alas Maras. Seluma, to know the increase in children’s drawing creativity of finger painting media in PAUD GENTARALIA village Jambat akar kec. Semidang Alas Maras. Seluma. Class action Research ocused on the classroom situation, or commonly known as the Classroom Action research procedure used in cycle-shaped cycles. The main subject in this study is the children paud Gentaralia Desa jambar akar Kec. Semidang Alas Maras. Group B Seluma numbered 15 persons. Data collection techniques using observation methods and documentation. Data analysis is done in a qualitatively qualitative – quantitatively with its use to determine the improvement of processes expressed in a predicate, whereas quantitative data analysis is used to determine the increase in results by using a percentage   Abstrak: Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui kreativitas menggambar  anak dengan menggunakan media finger painting kelompok B di PAUD GENTARALIA Desa Jambat Akar Kec. Semidang Alas Maras Kab. Seluma, untuk mengetahui peningkatan kreativitas menggambar anak kelompok B dengan penggunaan  media finger painting di PAUD GENTARALIA Desa Jambat Akar Kec. Semidang Alas Maras Kab. Seluma. Penelitian Tindakan Kelas (PTK) yang difokuskan pada situasi kelas, atau lazim dikenal dengan classroom action research prosedur yang digunakan berbentuk siklus (cycle). Subjek utama dalam penelitian ini adalah anak PAUD GENTARALIA Desa Jambat Akar Kec. Semidang Alas Maras Kab. Seluma kelompok B berjumlah 15 Orang. Teknik pengumpulan data menggunakan metode observasi dan dokumentasi. Analisis data dilakukan secara deskriptif kualitatif-kuantitatif dengan penekananya digunakan untuk menentukan peningkatan proses yang dinyatakan dalam sebuah predikat, sedangkan analisis data kuantitatif digunakan untuk menentukan peningkatan hasil dengan menggunakan persentase.

Copyrights © 2020






Journal Info

Abbrev

edu

Publisher

Subject

Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Social Sciences Other

Description

As an National or international, multi-disciplinary, the scope of this journal is in education which provides a platform for the publication of the most advanced scientific researches in the areas of education, learning, development, instruction and teaching. The journal welcomes original empirical ...