Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol 5, No 9: SEPTEMBER 2020

Pengembangan Strategi Jurnalisme Sejarah untuk Menulis Puisi Siswa Kelas X SMA

Amalia Juningsih (Pendidikan Bahasa Indonesia Universitas Negeri Malang)
Wahyudi Siswanto (Pendidikan Bahasa Indonesia Universitas Negeri Malang)
Yuni Pratiwi (Pendidikan Bahasa Indonesia Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
01 Sep 2020

Abstract

Abstract: The aim of the research on historical journalism strategy development is to (1) develop a product in the form of historical journalism strategy for learning to write poetry for class X high school students which is packaged in a strategy implementation guide for teachers, and (2) describe the results of the strategy product feasibility test learning journalism history for learning to write poetry in class X high school students. This developmental research was carried out by adapting procedural models from Borg and Gall. The results of the development research include three things, namely (1) product description, (2) presentation of product test results, and (3) product revision. Abstrak: Tujuan dari penelitian pengembangan strategi jurnalisme sejarah adalah untuk (1) mengembangkan produk berupa strategi jurnalisme sejarah untuk pembelajaran menulis puisi siswa kelas X SMA yang dikemas dalam buku panduan penerapan strategi untuk guru dan (2) mendeskripsikan hasil uji kelayakan produk strategi pembelajaran jurnalisme sejarah untuk pembelajaran menulis puisi siswa kelas X SMA. Penelitian pengembangan ini dilakukan dengan mengadaptasi model prosedural dari Borg dan Gall. Hasil dari penelitian pengembangan meliputi tiga hal, yaitu (1) deskripsi produk, (2) penyajian data hasil uji coba produk, dan (3) revisi produk.

Copyrights © 2020






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...