Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol 6, No 1: JANUARI 2021

Pengembangan Media Interaktif Tema “Sehat itu Penting” untuk Meningkatkan Literasi Digital pada Kelas V Sekolah Dasar

Rela Rahmah (Pendidikan Dasar Universitas Negeri Malang)
Herawati Susilo (Pendikan Biologi-Universitas Negeri Malang)
Lia Yuliati (Pendidikan Fisika-Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
30 Jan 2021

Abstract

Abstract: This research aims to develop products in the form of interactive media to improve digital literacy in students. This type of research is research and design with ADDIE models. Products are developed with regard to validity, practicality and effectiveness criteria. Effectiveness data was taken from large-scale trials on grade V students of 3 meetings using digital literacy observation sheets. The results found that there was an increase in digital literacy of 38% form the first meeting to the last meeting.Abstrak: Penelitian ini adalah bertujuan untuk mengembangkan produk berupa media interaktif untuk meningkatkan literasi digital pada siswa.  Jenis penelitian ini adalah research and design dengan model ADDIE. Produk dikembangkan dengan memperhatikan kriteria kevalidan, kepraktisan dan keefektifan. Data keefektifan diambil dari uji coba skala besar pada siswa kelas V sebanyak tiga pertemuan mengguankan lembar observasi literasi digital. Hasil didapatkan bahwa terjadi peningkatan literasi digital sebanyak 38% dari pertemuan pertama ke pertemuan terakhir.

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...