Al Hikmah: Journal of Education
Vol 2, No 2 (2021): Al Hikmah: Journal of Education

Analisis Kesalahan Berbahasa pada Tataran Morfologi dan Ejaan Majalah Awalita SMAN 1 Talun sebagai Upaya Pembelajaran Bahasa Indonesia

Ananda Raihan Faj (Universitas Sebelas Maret)
Muhammad Aditya Wisnu Wardana (Universitas Sebelas Maret)
Wijiasih Wijiasih (Universitas Sebelas Maret)
Chafit Ulya (Universitas Sebelas Maret)



Article Info

Publish Date
08 Dec 2021

Abstract

This study aims to describe various forms of language errors in morphology and spelling in the AWALITA magazine of SMA Negeri 1 Talun.  Qualitative descriptive research method is the method used in this study.  In this study, several language errors were found, namely (1) morphological level errors, (2) spelling level errors, (3) writing errors in the preposition di-.  With this research, it is hoped that it can be used as an evaluation material in magazine linguistic writing, especially in the field of morphology.Penelitian ini memiliki tujuan untuk mendeskripsikan berbagai bentuk kesalahan berbahasa bidang morfologi dan ejaan pada majalah AWALITA SMA Negeri 1 Talun. Metode penelitian deskriptif kualitatif merupakan metode yang digunakan dalam penelitian ini. Dalam penelitian ini ditemukan beberapa kesalahan berbahasa diantaranya, yaitu (1) Kesalahan tataran morfologi, (2) Kesalahan tataran ejaan, (3) Kesalahan penulisan preposisi di-. Dengan adanya penelitian ini diharapkan dapat dijadikan bahan evaluasi dalam penulisan kebahasaan majalah khususnya pada bidang morfologi.

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

Alhikmah

Publisher

Subject

Religion Social Sciences Other

Description

The aim of the Al Hikmah: Journal of Education, (P ISSN: 2723-0058, E ISSN: 2775-3697) is to provide an international forum for the sharing, dissemination and discussion of research, experience and perspectives across a wide range of education, teaching, development, instruction, educational ...