Keyword: Character discipline value, Children.This study aims to explain the inculcation of children's discipline character values in Islamic Kindergarten Al Azhar Cairo, Banda Aceh. This research uses a qualitative approach with the type of field research or field research. The subjects in this study consisted of the principal and four classroom teachers. The object observed in this study was the teacher's efforts to inculcate the values of disciplined character in children. The results showed that the efforts made by the teacher in instilling the value of the disciplined character of children at Al Azhar Kindergarten Cairo Banda Aceh were teachers using the habituation method, the advice method, and the demonstration method so that children obeyed and carried out in accordance with good habituation activities so that children would become familiar with the 6 indicators of discipline. This is shown in the daily lives of children. The method used by the teacher in attending on time to school is the method of habituation and advice. Getting used to being orderly in terms of lining up neatly before entering class, the method used by the teacher is the habituation method, storing shoes in place. The teacher uses the demonstration method in terms of tidying up toys after they are used by the teacher and taking out the garbage using the advice method. The discipline of washing hands before and after eating is in place with the teacher using the demonstration method.Abstrak. Penelitian ini bertujuan menjelaskan tentang penanaman nilai karakter disiplin anak di TK Islam Al Azhar Cairo, Banda Aceh. Penelitian ini mengunakan pendekatan kualitatif dengan jenis penelitian lapangan atau field research. Subjek dalam penelitian ini terdiri dari kepala sekolah, dan 4  guru kelas. Objek yang diamati penelitian ini adalah upaya guru dalam penanaman nilai karakter disiplin pada anak. Hasil penelitian menunjukkan bahwa upaya yang dilakukan oleh guru dalam menanamkan nilai karakter disiplin anak di TK Al Azhar Cairo Banda Aceh adalah guru menggunakan metode pembiasaan, metode nasihat, dan metode demontrasi agar anak menaati dan melakukan sesuai dengan kegiatan pembiasaan baik, sehingga anak-anak akan terbiasa dengan 6 indikator kedisiplinan. Hal tersebut ditunjukkan dalam keseharian anak. Metode yang digunakan oleh guru dalam hadir tepat waktu ke sekolah yaitu metode pembiasaan dan nasihat,  terbiasa tertib dalam hal berbaris dengan rapi sebelum masuk kelas metode yang dilakukan guru yaitu metode pembiasaan, menyimpan sepatu pada tempatnya guru menggunakan metode demontrasi, dalam hal merapikan kembali mainan setelah dipakai guru dan  membuang sampah menggunakan metode nasihat, disiplin mencuci tangan sebelum dan sesudah makan, pada tempatnya dengan guru menggunakan metode demontrasi.Kata kunci : Nilai Karakter Disiplin, Anak.
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2022