JURNAL HANDAYANI PGSD FIP UNIMED
Vol 10, No 2: December 2019

CONTENT ANALYSIS OF 11TH GRADE ENGLISH TEXTBOOK (2017 REVISE EDITION) PUBLISHED BY KEMENTERIAN PENDIDIKAN DAN KEBUDAYAAN REPUBLIK INDONESIA

Dian Septiana Manurung (English Education Department University of Prima Indonesia)
Lince Lestari (English Education Department University of Prima Indonesia)
Christin Natalia Hutagalung (English Education Department University of Prima Indonesia)
Epiana Banjarnahor (English Education Department University of Prima Indonesia)
Erikson Saragih (English Education Department University of Prima Indonesia)



Article Info

Publish Date
20 Dec 2019

Abstract

Abstract: This research was purposed to analyze the content of 11th grade English textbook (2017 revise edition) published by Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia. This study used descriptive qualitative research design. The data source is 11th grade English textbook (2017 revise edition) published by Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia. This study used content analysis as the method by using four evaluation’s instruments formulated by BSNP, namely content, presentation, language and graphic. The total of average percentage got 94% which categorized as good. Keywords: Content analysis, English textbook, evaluation. Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis isi buku teks bahasa Inggris kelas 11 (edisi revisi 2017) yang diterbitkan oleh Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia. Penelitian ini menggunakan desain penelitian deskriptif kualitatif. Sumber data adalah buku teks bahasa Inggris kelas 11 (edisi revisi 2017) yang diterbitkan oleh Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan Republik Indonesia. Penelitian ini menggunakan analisis isi sebagai metode dengan menggunakan empat instrument evaluasi yang dirumuskan oleh BSNP, yaitu konten, presentasi, bahasa dan grafik. Total persentase rata-rata mendapat 94% yang dikategorikan baik. Kata kunci: Analisis konten, buku teks bahasa Inggris, evaluasi.

Copyrights © 2019






Journal Info

Abbrev

JH

Publisher

Subject

Education Languange, Linguistic, Communication & Media Social Sciences Other

Description

Jurnal Handayani memuat artikel-artikel yang berkaitan dengan bidang pendidikan, pembelajaran, penelitian dan pengabdian kepada masyarakat. Jurnal disingkat Handayani JH, dikelola oleh program studi pendidikan guru sekolah dasar, Fakultas Ilmu Pendidikan, Universitas Negeri Medan. JH diterbitkan ...