Abstract: The 21st century has brought significant changes to various aspects of life so that students are required to have 21st century skills. The purpose of this research was examined effectiveness of the DOMAR learning model to improve scientific argumentation skills. This type of research was development research used 4D development stages: define, design, develop, and disseminate. The results of this study were explained the increase in scientific argumentation skills after using the DOMAR learning model in physics learning. The conclusion of this research was DOMAR learning model was effectived in improving scientific argumentation skills in physics learning. Abstrak: Abad 21 memberikan perubahan yang signifikan pada berbagai aspek kehidupan sehingga peserta didik dituntut memiliki keterampilan abad 21. Tujuan dari penelitian ini yaitu mengkaji keefektifan model pembelajaran DOMAR untuk meningkatkan keterampilan argumentasi ilmiah. Jenis penelitian ini adalah penelitian pengembangan menggunakan tahapan pengembangan 4D, yaitu define, design, develop, dan disseminate. Hasil dari penelitian ini adalah menjelaskan peningkatan keterampilan argumentasi ilmiah setelah menggunakan model pembelajaran DOMAR pada pembelajaran fisika. Simpulan penelitian ini adalah model pembelajaran DOMAR efektif dalam meningkatkan keterampilan argumentasi ilmiah pada pembelajaran fisika.
Copyrights © 2023