Abstract: In the teaching and learning process, teaching methods are very important, so that learning activities stimulate student learning, because in certain conditions a student will feel bored with the lecture method, so a teacher needs to change the atmosphere by using other methods such as: question and answer method, discussion method , socio drama method or field trip method. Some of these methods can be used by a teacher when carrying out teaching activities. The aim of this research is how varied methods can eliminate the boredom that occurs in students when studying. so that the atmosphere of teaching activities becomes calming. Based on the research results, it can be concluded that using varied teaching methods improves student learning outcomes, because the use of these methods will have an impact on students' interest and enthusiasm to follow the learning delivered by the teacher. Therefore, a teacher does not ignore methods. In teaching, teachers are expected to be able to apply or use varied methods because using varied methods has a very large influence, role and function, where the presentation of learning material attracts more students' attention, can stimulate students' enthusiasm for learning. The method used in this research is qualitative research which uses a library research approach, where the author collects data from various sources, namely: the Bible, books and journal articles related to the title, namely: Implementation of varied teaching methods in Christian Religious Education. Abstrak: Dalam proses belajar mengajar, metode mengajar sangatlah penting, agar kegiatan pembelajaran menggairahkan belajar siswa, karena pada suatu kondisi tertentu seorang siwa akan merasa bosan dengan metode ceramah maka seorang guru perlu mengalihkan suasana dengan mengunakan metode lain seperti : metode tanya jawab, metode diskusi, metode sosio drama atau metode karyawisata. Beberapa metode ini dapat digunakan oleh seorang guru ketika melakukan kegaiatan mengajar. Tujuan dari peneilitaian ini, ialah bagaimana metode yang bervariatif dapat menghilangkan kebosaan yang terjadi dalam diri siswa ketika belajar. sehingga suasana kegiatan pengajaran menjadi menenangkan. Berdasarkan dari hasil peneilitian bahawa dapat disimpulkan penungaan metode mengajar yang bervariatif meningkatakan hasil belajar siswa, karena penggunaan metode tersebut akan berdampak pada minat serta semangat peserta didik untuk mengikuti pembelajaran yang disampaikan oleh guru. Oleh karena itu seorang guru tidak mengabaikan yang namanya metode. Dalam mengajar guru diharapkan bisa menerapkan atau menggunakan metode yang bervariasi karena dengan menggunakan metode yang bervariasi mempunyai pengaruh, peran dan fungsi yang sangat besar, dimana penyajian bahan pelajaran lebih menarik perhatian siswa, dapat merangsang gairah belajar siswa. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah penelitian kualitatif yang menggunakan pendekatan studi pustaka (library research) bagaimana penulis mengumpulkan data dari berbagai sumber yaitu: Alkitab, buku dan artikel jurnal yang berhubungan dengan judul yaitu : Implementasi metode mengajar variatif dalam Pendidikan Agama Kristen.
Copyrights © 2024