Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol.1, No.6, Juni 2016

PENGEMBANGAN E-MODULE BERBASIS PROBLEM BASED LEARNING MATA PELAJARAN KIMIA UNTUK SISWA KELAS X SMA NEGERI 8 MALANG

Arvi Sekar Farenta (Mahasiswa Teknologi Pembelajaran Pascasarjana-Universitas Negeri Malang)
Sulton Sulton (Dssen Teknologi Pembelajaran Pascasarjana-Universitas Negeri Malang)
Punaji Setyosari (Dssen Teknologi Pembelajaran Pascasarjana-Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
01 Jun 2016

Abstract

Developing an E-Module of Problem Based Learning, Chemistry for The 11th Grader of SMA Negeri 8 Malang. This development aims to produce a media by validation proccess which is used effectively on learning. Method used by Lee & Owens(2004) is assessment/ analysis; design; development; implementation; and evaluation. The result of  research shows that the media of learning is valid and it is used effectively on learning.Pengembangan E-Module berbasis Problem Based Learning Mata Pelajaran Kimia untuk Siswa Kelas X SMA Negeri 8 Malang. Pengembangan ini bertujuan untuk menghasilkan media pembelajaran yang valid, sehingga dapat mengefektifkan pembelajaran. Metode yang digunakan model Lee & Owens(2004) yaitu: assessment/ analysis; design; development; implementation; dan evaluation. Hasil penelitian menunjukkan bahwa media pembelajaran valid dan efektif digunakan dalam proses pembelajaran.

Copyrights © 2016






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...