This study examines the strategies employed by Islamic Religious Education (PAI) teachers in fostering students' moral character at SMP Muhammadiyah 7 Medan. Using a qualitative approach with a case study method, the research explores the students' moral conditions, the applied character-building strategies, and the supporting and inhibiting factors in this process. The results indicate that the implemented strategies are effective in fostering students' moral character but require consistency and adaptation to contemporary challenges. This study contributes to the development of effective moral education strategies relevant to the challenges faced by Islamic educational institutions in the digital era. Penelitian ini mengkaji strategi guru Pendidikan Agama Islam (PAI) dalam membina akhlak siswa di SMP Muhammadiyah 7 Medan. Menggunakan pendekatan kualitatif dengan metode studi kasus, penelitian ini mengeksplorasi kondisi akhlak peserta didik, strategi pembinaan yang diterapkan, serta faktor pendukung dan penghambat dalam proses tersebut. Hasil penelitian menunjukkan bahwa strategi yang diterapkan efektif dalam membina akhlak siswa, namun memerlukan konsistensi dan adaptasi terhadap tantangan kontemporer. Penelitian ini memberikan kontribusi dalam pengembangan strategi pembinaan akhlak yang efektif dan relevan dengan tantangan yang dihadapi lembaga pendidikan Islam di era digital.
Copyrights © 2024