Jurnal Pengabdian Masyarakat Khatulistiwa
Vol 7, No 2 (2024): NOVEMBER

PELATIHAN LITERASI LINGKUNGAN SISWA MELALUI RBL-STEM PADA GURU DALAM MENINGKATKAN KETRAMPILAN BERPIKIR KREATIF

Kristiana, Arika Indah (Unknown)
Ridlo, Zainur Rasyid (Unknown)
Dafik, Dafik (Unknown)
Thoyibah, Fifi (Unknown)
Yanuarsih, Elly (Unknown)
Murtini, Murtini (Unknown)
Safrida, Lela Nur (Unknown)



Article Info

Publish Date
26 Nov 2024

Abstract

ABSTRACTThe aim of this service is to provide training to teachers regarding students' environmental literacy which can be utilized in learning through RBL-STEM to improve teachers' creative skills.  The partner in this service is SMP Negeri 7 Jember. The method used is training related to material, students' environmental literacy, RBL-STEM, and the application of the school environment in learning. The outcome of this service is increasing teachers' creative thinking in the learning process.Keywords: RBL- STEM, students' environmental literacy, creative thinkingABSTRAKTujuan dari pengabdian ini adalah memberikan pelatihan kepada guru tentang literasi lingkungan siswa yang dapat dimanfaatkan dalam pembelajaran melalui RBL-STEM dalam meningkatkan ketrampilan kreatif guru.  Mitra dalam pengabdian ini adalah SMP Negeri 7 Jember. Metode yang dilakukan adalah pelatihan terkait materi, literasi lingkungan siswa, RBL-STEM, dan penerapan lingkungan sekolah dalam pembelajaran. Adapun outcome dalam pengabdian ini adalah peningkatan berpikir kreatif guru dalam proses pembelajaran. Keywords: RBL- STEM, students' environmental literacy, creative thinking

Copyrights © 2024