This research aims to analyze the influence of the principal's leadership style on teacher performance at SMPN 2 Jeumpa. This study uses a descriptive method. The population and sample of this study consist of 45 individuals, comprising 15 civil servant teachers (PNS), 5 P3K teachers, and 25 non-civil servant teachers or non-permanent teachers. (GTT). Data collection in this study uses questionnaires, documentation, and observation. Data analysis techniques using the Multiple Linear Regression Analysis method, Correlation Coefficient Analysis (r), Determination Coefficient Analysis (R2). The result of this study is that the principal's leadership style (X1) has a positive and significant relationship and influence on teacher performance (Y) at SMPN 2 Jeumpa. The principal's leadership style has a positive and significant relationship and influence on teacher performance at SMPN 2 Jeumpa. ABSTRAKPenelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh dari gaya kepemimpinan kepala sekolah terhadap kinerja guru di SMPN 2 Jeumpa. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif. Populasi dan sampel dari penelitian ini berjumlah 45 orang yang terdiri dari 15 orang guru PNS (Pegawai Negeri Sipil), 5 orang guru P3K dan 25 orang guru non PNS atau Guru Tidak Tetap (GTT). Pengumpulan data dalam penelitian ini menggunakan kuesioner, dokumentasi dan observasi. Teknik analisis data menggunakan metode Analisis Regresi Linear Berganda, Analisis Koefisien Korelasi (r), Analisis Koefisien Determinasi (R2). Hasil dari penelitian ini adalah gaya kepemimpinan kepala sekolah (X1) memiliki hubungan serta pengaruh yang positif dan signifikan bagi Kinerja guru (Y) di SMPN 2 Jeumpa. Gaya kepemimpinan kepala sekolah memiliki hubungan serta pengaruh yang positif dan signifikan terhadap kinerja guru di di SMPN 2 Jeumpa.
Copyrights © 2024