This study explores the impact of Artificial Intelligence (AI) technology on student learning patterns. It addresses questions regarding how AI influences student learning in higher education, aiming to fill the scientific gap concerning the integration of AI in educational settings. This research employs a quantitative approach, utilizing a structured questionnaire to collect measurable data from a randomly selected sample of 32 university students. The findings indicate that AI can enhance the learning experience by improving efficiency and effectiveness, presenting challenges such as reduced social interaction and potential dependence on technology. Ultimately, this study seeks to provide insights into how AI can be leveraged to prepare students for a technology-driven workforce better, while also considering implications for teaching methods and student engagement. Studi ini mengeksplorasi dampak teknologi Artificial Intelligence (AI) terhadap pola belajar mahasiswa. Ini membahas pertanyaan tentang bagaimana AI mempengaruhi pembelajaran siswa di pendidikan tinggi, yang bertujuan untuk mengisi kesenjangan ilmiah mengenai integrasi AI dalam pengaturan pendidikan. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif, menggunakan kuesioner terstruktur untuk mengumpulkan data terukur dari sampel 32 siswa yang dipilih secara acak di berbagai universitas. Temuan menunjukkan bahwa AI dapat meningkatkan pengalaman belajar dengan meningkatkan efisiensi dan efektivitas, sementara juga menghadirkan tantangan seperti berkurangnya interaksi sosial dan potensi ketergantungan pada teknologi. Studi ini pada akhirnya berusaha memberikan wawasan tentang bagaimana AI dapat dimanfaatkan untuk mempersiapkan siswa dengan lebih baik untuk tenaga kerja yang digerakkan oleh teknologi, sementara juga mempertimbangkan implikasi untuk metode pengajaran dan keterlibatan siswa.
Copyrights © 2025