Abstract This research aims to determine the application of digital learning media and conventional learning media in PAI lessons at SDN 32 Rejang Lebong. This research uses a qualitative method, where the PAI teacher at SDN 32 Rejang Lebong is the primary source and books or journals are the secondary sources. Then the data collected was analyzed using the interactive model from Miles & Huberman. The results of the research show that the maximum application of digital learning media and conventional learning media has been carried out by PAI teachers. However, the application of digital learning media is only carried out when the material is difficult to explain and limited facilities are also other causes. The hope is that the school will provide more digital media to make it easier for teachers to teach. Meanwhile, conventional learning media is optimal, which is carried out by PAI teachers by taking advantage of the environment, but you need to pay attention when using this, there are not many students, a maximum of 15 students is enough so that the media can function optimally. Keywords: Digital Learning Media, Conventional Learning Media, PAI Abstrak Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui penerapan media pembelajaran digital dan media pembelajaran konvensioanal pada pelajaran PAI di SDN 32 Rejang Lebong. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif, yang mana guru PAI SDN 32 Rejang Lebong menjadi sumber primer dan buku ataupun jurnal yang menjadi sumber sekundernya. Kemudian data yang dikumpulkan di analisis dengan interactive model dari Miles & Huberman. Hasil penelitian menunjukan bahwa dalam penerapan dari media pembelajaran digital dan media pembelajaran konvensional maksimal yang sudah dilakukan oleh guru PAI. Namun pada penerepan media pembelajaran digital hanya dilakukan ketika materi sulit untuk dijelas serta fasilitas yang terbatas juga menjadi penyebab lainya. Harapannya pihak sekolah memberikan lebih banyak media digital agar memudah guru dalam mengajar. Sedangkan media pembelajarn konvensional sudah optimal yang dilakukan oleh guru PAI dengan memanfaat sekitar namun perlu di perhatikan ketika menggunakan ini siswanya tidak banyak, cukup maksimal 15 siswa agar media dapat berfungsi dengan optimal. Kata kunci : Media Pembelajaran Digital, Media Pembelajaran Konvensional, PAI
Copyrights © 2024