This study aims to analyze the application of Balanced Scorecard (BSC) in improving school performance at SMAN 1 Parungkuda. The method used is qualitative with a literature study approach and field observation through interviews and descriptive questionnaires. The results show that the application of BSC provides a comprehensive framework to evaluate and formulate performance improvement strategies through four perspectives: financial, customer, internal process, and learning and growth. This study confirms the importance of integrating BSC into the school management system to achieve continuous improvement.ABSTRAKPenelitian ini bertujuan menganalisis penerapan Balanced Scorecard (BSC) dalam meningkatkan kinerja sekolah di SMAN 1 Parungkuda. Metode yang digunakan adalah kualitatif dengan pendekatan studi literatur dan observasi lapangan melalui wawancara serta kuesioner deskriptif. Hasil menunjukkan bahwa penerapan BSC memberikan kerangka kerja yang komprehensif untuk mengevaluasi dan merumuskan strategi perbaikan kinerja melalui empat perspektif: keuangan, pelanggan, proses internal, serta pembelajaran dan pertumbuhan. Studi ini menegaskan pentingnya pengintegrasian BSC ke dalam sistem manajemen sekolah untuk mencapai peningkatan berkelanjutan.
Copyrights © 2025